måndag 28 oktober 2019

MP:s politiker är inte vansinniga - de är komplett galna!

Varje dag påminns vi om, de stora luftföroreningar som finns i våra städer och det är därför man vill inför miljözoner i våra städer, där fossila bilar skall förbjudas att köra.

Det politiskt drivna kriget, framförs främst av MP, men även S, C, V och L är med på tåget, mot privatbilismen. De har infört mängder av skatter av klimatskäl, mot ett bättre vetande och det får agera förkläde för vissa, medan andra bekrigar svenskens möjlighet till segregation eller flykt med jämlikhetsvapnet. Ingen ska få ha det bättre än någon annan enligt socialisterna, bara de som är framgångsrika på den totalt avreglerade marknaden, ska ha möjlighet att köpa sig trygghet enligt liberalerna.

Aftonbladet publicerade för något år sedan information om den överdrivna alarmismen kring bilismens skadeverkningar. Mitt i den infekterade debatten om miljözoner kom beskedet:
Luften i Stockholm är bättre än någonsin i modern tid – hundra gånger bättre än på 1960-talet.
Gunnar Söderholm, förvaltningsdirektör på miljöförvaltningen i Stockholm: ”Siffrorna går inte precis hand i hand med de politiska utspelen.”
Skärpta avgaskrav på fordon över hela EU, minskade industriutsläpp, utbyggnad av fjärrvärme, infasning av renare bränslen och miljöbilar, trängselskatt, dubbdäcksförbud, dammbindning m.m. har bidragit till förbättringen av luftkvaliteten i Stockholm.
MP är det största skämtet i svensk historia och ett mycket livsfarligt parti, där sanningen, är en bluff. I mätningen i Stockholm framgår att luften, är bättre än någonsin. I nästa andetag påstår MP(de är med och styr), att Stockholmsluften så förorenad, att miljözoner med dieselförbud måste införas så fort som möjligt. Vi måste tänka på barnen och på de äldre. Ja, på alla stockholmare som tvingas andas in den giftiga luften. Det är inte långt till ett klimatnödläge!

M
P:s Daniel Helldén, trafikborgarråd i Stockholm, har inte bara skrämt upp stockholmare med sina krav på dieselförbud i innerstan. Han har varit så övertygande när han pratar om den giftiga luften, att försäljningen av dieselbilar har minskat i hela Sverige och priset på begagnade dieslar har sjunkit dramatiskt.
 
Det sjuka är, att Daniel Helldén försökt att vifta bort de låga utsläppen, med påståendet, att när undersökningen gjordes, så blåste det väldigt mycket i Stockholm just under de dagar som mätningarna genomfördes. Så han anser att det är fel siffror de fått fram. 
DI skriver: ”Den 19 december förra året rapporterade Dagens Nyheter att Jonas Eliasson sparkas från sin post som trafikdirektör i Stockholm. Beslutet om Jonas Eliassons uppsägning möttes av stark kritik, och oppositionsborgarrådet Jan Valeskog (S) menade att "skälen var uppenbart politiska. Enligt uppgifter som Dagens Industri tagit del av ska det har varit trafikborgarrådet Daniel Helldén (MP) som legat bakom beslutet om Jonas Eliassons uppsägning. Detta sedan Trafikkontoret och miljöförvaltningen i Stockholm publicerat en utredning som totalsågar miljözonerna, vars införande Daniel Helldén varit drivande i. "

Helldén ska enligt uppgifter även försökt påverka rapporten till att ”komma fram till” mer positiva slutsatser om införandet av miljözoner i Sthlm. Helldén har varit ansvarig och drivande i en hel del tveksamma ”miljösatsningar” de senaste fyra åren.
Helldéns förslag har gått via Isabella Lövins mun! Hon har inte den kapacitet som behövs, för att tänka ut sådana galna förslag.
Foliehatten kan bara konstatera att Helldén är en värdig representant för MP. En komplett galning! För Foliehatten är det obegripligt hur någon kan rösta på MP. Ännu mer obegripligt är, att Helldén får göra som han vill och att Alliansen i Stockholm, sitter på läktaren och tittar på. Alliansen måste väldigt ”maktkåta”, när de inledde ett samarbete med MP.

En stor majoritet
av stockholmarna vill också att byggandet av Österleden slutförs snarast möjligt. Bengt Dennis drog den slutsatsen redan för över 25 år sedan och det är helt sanslöst att ingenting har hänt sedan dess. Det blir bara värre och värre och det kan stockholmarna tacka MP för, men ansvaret vilar förstås tungt på politiker från andra partier som tillåter att MP, kan få det här inflytandet. Det är ingenting annat än skandal.

För att belysa hur vansinniga många av MP:s politiker är hittade Foliehatten denna historia. Robert Collin i Aftonbladet skriver om MP i Norrtälje som vill införa miljözoner och det visar på ett utmärkt sätt, hur fullständigt galna MP politiker är.
Förra veckan skrev jag att även Norrtälje kan få miljözoner där inga bilar ska tillåtas. En stad med 15 000 invånare. Intill en havsvik omgiven av slättlandskap. "Vissa delar av Norrtälje stad borde bli bilfria miljözoner året runt. Vi har inte råd med att förgifta de som bor i våra städer", twittrade Miljöpartisten William Olsson i mitten av mars, mångårig ordförande för MP i Norrtälje och organisationssekreterare för MP i Stockholmsregionen.

En man med makt. Som likt Daniel Helldén driver frågor som bilförbud, färre parkeringsplatser, bredare trottoarer och mindre plats för bilarna. Och som talar klarspråk. Inget tjafs med miljöklassningar som Euro 5 eller 6, bensin eller diesel, eller gränsdragningar mellan olika zoner. Totalt bilförbud! Norrtäljeluften är så giftig att inte ens elbilar kan tillåtas. Vem vet om elallergiker kan skadas av bilarnas strålning.
När jag letar efter luftkvalitetsmätningar i Norrtälje hittar jag en miljökonsekvensbeskrivning för Norrtälje utförd på kommunens uppdrag av konsultfirman WSP Samhällsbyggnad. Där står det att halt
erna av kväveoxider och partiklar aldrig någonsin varit i närheten av EU:s gränsvärden. Märkligt, eller hur? För enligt Miljöpartiet är luften rent av giftig.”


Alla förstår att de förbud och skatter som MP drivit igenom, gör ingen som helst nytta för miljön. Transportstyrelsen har räknat ut, att kostnaden för stockholmare som inte får köra med sin bil i stan är närmare tio miljarder kronor. Medan miljönyttan stannar på under 350 miljoner under en tioårsperiod. Bilar som människor med miljösamvete köpte just för att de är så bränslesnåla och därmed avger 20 procent mindre av växthusgasen koldioxid. Så rena att regeringen klassade dem som miljöbilar för bara några år sedan = dieselbilar!

För MP gäller andra regler. Nya var och varannan vecka. Omöjligt att veta vad partiets trollfabriker ska hitta på härnäst. MP är bara intresserade av sin partibefrämjande propaganda. Folk ska rösta på dom och då får fakta och sanning stryka på foten. Innerstadsborna ska skrämmas att rösta på MP.


1 kommentar:

  1. Du och Sauk har inte varit med i MP och har liknade åsikter.
    https://vetenskapligapartiet.wordpress.com/2018/10/16/istallet-for-att-lyssna-pa-en-upprord-stefan-sauk-sa-angriper-birger-schlaug-med-argumentationsfel/

    Jag har varit med i MP. Det har inte alltid varit så komplett galet som det är idag. Ett tag var faktiskt ekologisk hållbarhet på tapeten på riktigt, men numera är det en kapad sekt full med kärnkraftsvurmande idioter styrda av EU-vurmande tillväxt-psykopater, med drömmar om fett arvode i Bryssel.

    Alla med några hästar i båset har lämnat det partiet. jag gjorde det kvickt efter de tog bort utträdeskravet ur EU.

    Några, som fattade sent hur illa det är ställt med MP finns idag i https://partietvandpunkt.se/ ... andra sitter på sin kammare, grämer sig och gnäller och vissa bloggar om eländet, likt Schlaug:
    https://schlaug.blogspot.com/2016/07/atervinn-miljopartiet.html

    Gnället är dock likt en cancer, så jag föredrar positivitet och konstruktivitet och försöker få till en rödgrön valsamverkan med riktiga gröna och riktiga röda, men utan psykopaterna och idioterna, så att valsamverkan kan fungera. Flera kommunister har visat intresse, men de verkar vara djupt infiltrerade av människor som har till uppgift att käbbla bort dem i inre strider. https://www.flashback.org/t3077636

    SvaraRadera