Karin
Svensson Smith tycker att det är "för billigt att köra bil"
och vill införa parkeringsskatt. En del
hävdar att hon som kommunist byte parti kommunist av egoistiska
skäl.
Hon
menar att kommuner ska kunna ta ut avgifter
på arbetsplatsparkering och parkeringar vid köpcentra.
Det
är inte för billigt att köra bil, speciellt inte om MP får
bestämma. Smith ville tidigare dessutom
förbjuda bensin och diesel. Hon tycker att man uppmanar till
"onödigt bilåkande" om man har gratisparkeringar vid
köpcentrum. I stället föreslår hon att man ska åka kollektivt,
taxi, bilpool
eller cykla....
Smith
verkar vara totalt okunnig om att många
människor har inget val, de måste åka bil, för att det inte finns
kollektiva alternativ. Många människor pendlar till jobbet, många
betalar redan i dag avgift för sin parkering vid jobbet.
Det är ett förslag som bevisar att MP har en väldigt snäv världsbild. Klart det går bra att "hata" på bilen när man kanske bor innanför tullarna i Stockholm och kan åka tunnelbana eller får sin taxi betald av jobbet.
Det är ett förslag som bevisar att MP har en väldigt snäv världsbild. Klart det går bra att "hata" på bilen när man kanske bor innanför tullarna i Stockholm och kan åka tunnelbana eller får sin taxi betald av jobbet.
Miljöpartisterna
i Sverige har generellt en dåligt tänkande
i kombination med brist på erfarenhet, men framförallt så drivs de
av hat mot olika grupper i samhället, bilism, höginkomsttagare
m.fl.
Dom är farligare än någon annan politisk organisation då de sätter bromsklossar för många frågor och hindrar samhällets tillväxt.
Dom är farligare än någon annan politisk organisation då de sätter bromsklossar för många frågor och hindrar samhällets tillväxt.
Det är klart att Smiths idé inte skulle ha någon egentlig påverkan på miljön, den största påverkan det skulle ha, är att människor med redan svag ekonomi skulle få det ännu svårare i vardagen.
Miljöpartister är personer som har fått en fix idé om miljön och de svårt att fungera rationellt.
Pernilla Hagberg, är en gruppledare inom MP, titta på den bifogade länken:
https://www.youtube.com/watch?v=ON4RP97k3eU
Miljöpartiet
håller ständigt på med att vilja främja andra miljövänligare
kommunikationer genom att ge sig på bilister med krav på ökade
kostnader.
Men har man hört någon miljöpartist arbeta hårt för att rädda järnvägen? Eller att arbeta hårt för byggande av bättre cykelvägar eller att cyklar ska bli billigare eller att man ska slippa cykeltjuvar?
Nej, miljöpartiet är extremt enspårigt och vill bara höja skatterna hela tiden och på det sättet uppnå sina miljömål. Genom att göra allt dyrare.
Men har man hört någon miljöpartist arbeta hårt för att rädda järnvägen? Eller att arbeta hårt för byggande av bättre cykelvägar eller att cyklar ska bli billigare eller att man ska slippa cykeltjuvar?
Nej, miljöpartiet är extremt enspårigt och vill bara höja skatterna hela tiden och på det sättet uppnå sina miljömål. Genom att göra allt dyrare.
Problemet
med de alltmer aggressiva och långtgående klimatsatsningarna är
att de straffar de som inte har något annat val än att köra mycket
bil som landsbygdsbor och använda mycket energi som
tillverkningsföretag och ändå i ett
globalt perspektiv inte gör någon som helst skillnad.
Smith
är inte medveten om att på landsbygden
finns det människor som har 2 eller 3 mil till affärer, skola och
förskola. Dessutom kanske deras arbetsplats ligger ytterligare
miltals därifrån.
Ofta har dessa människor kämpat för att få behålla service, så som skolor och affärer nära, men förgäves då politiker, ofta från MP eller i samarbete med MP, har centraliserat dessa funktioner till huvudorten.
Kollektivtrafik är inte att tänka på då bussar kanske går tur och retur 2 eller 3 gånger dagligen. I förhållande till människor som bor städer och större samhällen är människor i byar på landsbygden väldigt få, och deras utsläpp är en försvinnande del av det totala utsläppet i Sverige. Ändå är det dessa människor som drabbas hårdast av signalpolitik som exempelvis bensinskatter och parkeringsskatter.
Ofta har dessa människor kämpat för att få behålla service, så som skolor och affärer nära, men förgäves då politiker, ofta från MP eller i samarbete med MP, har centraliserat dessa funktioner till huvudorten.
Kollektivtrafik är inte att tänka på då bussar kanske går tur och retur 2 eller 3 gånger dagligen. I förhållande till människor som bor städer och större samhällen är människor i byar på landsbygden väldigt få, och deras utsläpp är en försvinnande del av det totala utsläppet i Sverige. Ändå är det dessa människor som drabbas hårdast av signalpolitik som exempelvis bensinskatter och parkeringsskatter.
Man
kan säga att Miljöpartiet ger sig på dom "små fiskarna"
i problemet med utsläppen. Jämför
man med
ett lastfartygs
utsläpp är det
jämförbart med 50 miljoner bilars
utsläpp. Vad
hjälper då
denna skatt på parkeringar egentligen för
miljön?
Men det är som flera tidigare har sagt, helt klart går det ju inte att rösta på Miljöpartiet, de är helt enkelt för mycket foliehattar där...
Men det är som flera tidigare har sagt, helt klart går det ju inte att rösta på Miljöpartiet, de är helt enkelt för mycket foliehattar där...
MP:s
idealsamhälle liknar Kampuchea eller Maos Kina. Där var det nästan
ingen som körde bil. De som inte förstod hur bra de hade det sköts
eller fick svälta ihjäl -mer miljövänligt!
Elbilar
skall lösa
de gigantiska utsläppen enligt
Miljöpartiet. Titta
på tabellen och bli förvånad. Elbilen är inte så miljövänlig som man tror!
på tabellen och bli förvånad. Elbilen är inte så miljövänlig som man tror!
Elbilar är själva ”Satan” på nordiska breddgrader. Batterier funkar väldigt dåligt i -20 grader, och tankningen av sagda batterier måste ju komma någonstans ifrån.
Miljövänlig
bil är ingen bil! Finns inget som människan skapar som är
miljövänligt. Det enda
miljövänliga är att ge fan i naturen, ingenting annat.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar