torsdag 15 mars 2018

Propagandamaskineriet håller på att krackelera!

Med de inskränkningar som är föreslagna i yttrandefrihet och tryckfrihets lagarna, är målet för makten att helt ta över propagandamaskineriet. Hela sjuklövern har dessutom visat sitt rätta tryne, genom att ge sitt stöd till censuren.
 
Det hela börjar lukta statskupp och diktatur. Det har till och med gått så långt att ordet globalist nu skall tabubeläggas. All media och SVT sjunger idag, för kören av redan frälsta. Det är lite som Knutby-sekten eller Waco-sekten i Texas skulle ställa sig och skrika!
Nu är "globalist" antisemitism också. Det har att göra med, att propagandamakarna inte är speciellt skickliga. Medelmåttiga som bäst. Vi ser alla hopplösa synkron narrativ som alla skrattar åt. Putin hit, Putin anfaller, att Putin påverkar svenska valet och nazister i varje buske.

Att ringakta
och omyndigförklara folket på detta sätt, är bara för grovt. Makten tror inte, att folk kan se vad som händer i samhället, utan att de skulle vara påverkade av viss högerextrem media och nätet. Det är inget annat än helt sanslöst. MSM och SVT har sannerligen inte byggt upp något större förtroende för den egna rapporteringen. Folket sväljer inte propagandan och de ser kopplingarna mellan "globalist" och vilka som driver krav på tabubeläggande. Det har blivit alldeles för tydligt. Det har gått för långt redan.
MSM
och SVT har tappat greppet inom vissa områden och håller på att göra det inom andra områden, så har själva eskaleringen gjort propagandamaskinisterna mer synliga. Och precis som vilket troll som helst så spricker dom om dom syns ute i solen.

Eskaleringen har gjort att
de har blivit mer slarviga och mer oförsiktiga, med både vilka dom är och vilken agenda som dom driver.
Satt i det perspektivet gäller bara att vara uthålligast. 

Det är därför man ger sig på Facebook, Google och Youtube.
Det är däremot inte säkert, att ens att sjuklövern är villiga att ekonomiskt stödja Bonniers informationskanaler(precis lånat 960 miljoner). Det är fråga om en terrorbalans, där särskilt Bonniers har utsträckt sitt ägande och kontroll inom massmedie- och kultursektorerna, så långt som det är rimligt och möjligt. De lever symbiotiskt med statsmakterna.
 
Om valet står mellan Bonniers och Fri Media, så väljer makteliten, där SAP är en viktig del, Bonniers 7 dagar i veckan.
Det finns inget som skrämmer vänstern mer än frihet. Särskilt inte frihet för vanligt folk. Bonniers gillar man inte. Men man vet var man har dom och man vet att dom är, på samma sida i kampen mot idén om nationella stater och ett icke fungerande västerländskt samhälle. Sossarna är så rädda för Bonniers, att dom även undantog judarna från sitt nya förslag, om att förbjuda religiösa friskolor.

Den senaste tiden har Dagens Nyheter och Expressen avslöjat hur Googles sökmotor leder användarna till antisemitisk propaganda, hur Youtube låter högerextremister sprida trakasserier och upphovsrättsskyddat material.
Om paniken hos Bonnier, skriver Andreas Cervenka(DI) "Google sprider antisemitism " och att Googles affärsidé är som en tickande bomb. Det är en text som avslöjar var skon klämmer. Där skon klämmer, är att Google och Youtube äter upp traditionell medias annonskaka. Censurera antisemitism och terror är bara en "gnällvektor", målet är att säkra sin överlevnad genom att hindra att Youtube och Google äter upp hela reklamkakan. Stornäst girighet ligger i botten, inte några moraliska rättesnören. Det handlar om mediernas reklamintäkter och överlevnad. Inte nödvändigtvis dålig smak hos Youtube och nazister. Vi har en media som hejar på censur och grundlagsändringar för att överleva själva.

Media är kvar med pappersutgåvor och försöker upprätthålla annonsfinansieringen från pappersdagarna till online. Det går inte. Ingen MSM aktör har den räckvidden online, att annonser ger den intäkten som det gjort historiskt på pappersutgåvor.
Aftonbladet har gjort någon undersökning, där alternativmedia med trion Fria Tider, Samhällsnytt (Avpixlat) och Nyheter Idag, har  större räckvidd/spridning än Aftonbladets och GP:s ledarsidor. Låt det sjunka in!
Papperstidningscheferna sitter vid sina konferensbord med sina nedåtgående omvända hockeyklubba-kurvor och drömmer om att öka sidantalet och höja priset. Eller göra en extra bilaga och höja priset. Nu sneglar dom på att förhindra Google och Youtube, att nå svenskar med "fel budskap " och dessutom få igenom begränsningar i yttrandefriheten och tryckfriheten.
Det här är en match MSM inte kan vinna, för dom kan aldrig ta tillbaka problemformuleringsprivilegiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar