Sveriges
Mediebyråer presenterade
för några dagar sedan i sin Mediebyråbarometer,
att
kvällspressens
reklamintäkter minskade
med över 40 procent i juni, jämfört med samma månad 2018.
Värst slår annonstappet mot kvällspressen som backar hela 43,7 procent, motsvarande 5 miljoner kronor, i juni och 41,5, motsvarande 4 miljoner, i juli. På årsbasis har nu kvällspressen tappat en fjärdedel av annonsintäkterna jämfört med fram till juni 2018. Storstads- och landsortspressen kommer inte heller undan annonstappet, båda rasar rejält under juni och juli. Landsortspressen hade i juli ackumulerat under året tappat 13,3 procent. Storstadspressen hade samma period tappat hela 22 procent. Man ska ha i åtanke, att de mäter bara ett år tillbaka. Hur mycket hade man tappat innan juni 2018? Ganska mycket gissar Foliehatten.
Värst slår annonstappet mot kvällspressen som backar hela 43,7 procent, motsvarande 5 miljoner kronor, i juni och 41,5, motsvarande 4 miljoner, i juli. På årsbasis har nu kvällspressen tappat en fjärdedel av annonsintäkterna jämfört med fram till juni 2018. Storstads- och landsortspressen kommer inte heller undan annonstappet, båda rasar rejält under juni och juli. Landsortspressen hade i juli ackumulerat under året tappat 13,3 procent. Storstadspressen hade samma period tappat hela 22 procent. Man ska ha i åtanke, att de mäter bara ett år tillbaka. Hur mycket hade man tappat innan juni 2018? Ganska mycket gissar Foliehatten.
Det är en utveckling som kommer fortsätta, när de tappar
annonsintäkter, så höjer de lösnummerpriser - tappar läsare -
annonspriserna sjunker ännu mer och så fortsätter det. Den
ekonomiansvarige
för
en
tidning har säkert fått ”grått” hår i förtid.
Först försökte de med porrannonser. Sedan var det spelbolagen som
försökte lura naiva läsare med pressens hjälp. Återstår bara
att försöka rekrytera kompetenta skribenter så folk vill läsa
deras texter. Idag
är de
enda som rekryteras, är unga kvinnliga nyutexaminerade manshatande
kulturmarxister som tillåts sprida sitt förakt i krönika efter
krönika. För
några dagar sedan, kunde man på Sydsvenskans ledarsidan läsa, en
krönika av en tjej, där hon skriver att hon tidigare var
talskrivare till Fredrik Reinfeldt och var med, när han gjorde
upplägget om "Öppna era hjärtantalet". Det värsta var
att hon var så stolt över detta, att hon måste skriva om det.
Det
finns någon märklig dödsdrift inom systemmedia. Kulturmarxistisk
propaganda är överordnat allt! Det är viktigare att granska och
fostra/hjärntvätta
folket, än att granska makten! En tidning i systemmedia skulle lätt
kunna höja sin upplaga genom att ta bladet från munnen och börja
beskriva mångkulturens verklighet och konsekvenser. Det sker
i utlandet, men inte här. Det
räcker att gå över sundet till Danmark.
I stället har man ingått en självmordspakt, om att ljuga/förvränga
och slå vakt om "Sverigebilden", ända in i döden!
Det
är mycket tydligt, att ägarna(Bonniers), inte tillåter fotfolket
(journalister, granskare), att göra sådana strategiska ändringar av
innehållet. För Bonniers vore det som att skjuta sig själva
i foten. Bonniers har en
övergripande
geopolitisk plan, bra framförd av DN:s Peter W som dagligen predikar
om massinvandring, klimathysteri och nedmontering av högeffektiva energikällor(kärnkraft). DN:s
publicering av den
amatörmässiga
artikeln
i New York Times om högerextremism i Sverige, satte hela MSM på
samma infantilt vänsterefterblivna
nivå som insomnade Metro.
Bonniers
ägarkoncentrationen
i systemmedia förklarar nog en hel del och
de är väldigt
förtjusta i pengar. Vilket kan vara förklaringen till att Expressen, ibland
kan vara ganska frispråkig mellan varven. Kanske lättar man på
censuren, för att det inte ska explodera i den tryckkokare
som Sverige utvecklats till.
Det
förvånar Foliehatten
att Facebook inte har satsat mer på regional annonsering och därmed
skulle de, ta över lokaltidningarnas annonser. Facebook har räckvidden, det
har inte tidningarna längre.
Det går fort nu! Stora bitar försvinner, av en allt mindre kaka.
I
publikationen Journalisten siar Journalistikprofessorerna Ingela
Wadbring och Gunnar Nygren om journalistikens framtid. 2020-talet kan
bli årtiondet, då den svenska mediemodellen eroderar bort, om man
får tro
forskarna.
Detta
är en trend som är omöjlig att bryta. Om man äger ett varumärke,
så är det en självklarhet, att man inte vill sammankoppla detta med
lögner. Denna
trend går självklart
att bryta , men det kräver att MSM
lägger om kursen helt och hållet. Första åtgärd blir att
anställa
kritiska undersökande journalister
och inte som
nu, där journalister är
propagandister för globalism, klimathot och politisk "elit".
Utbildning från Journalist kommunisthögskolan(Janne J uttalande) bör vara diskvalificerande.
Foliehatten
tror, att det snart kommer pumpas in skattepengar till de krisande
propagandisterna. Redan i höstbudget
kommer JÖK-regeringen,
att
hitta på något nytt presstöd/demokrati/ yttrandefrihet för att få
loss pengar till tabloidpressen och alla andra som förespråkar den
svenska modellen - miljö/hbtq/invandring/höjda skatter. MP har
ett gammalt förslag om en Public Service-tidning, det kan dammas av,
när som helst.
Om man tittar i SVT:s programtablå så förstår man, att det måste finnas massor av skattemedel kvar, varje månad. Det är nog ingen tokig spekulation att pressen kommer att plockas in under statens vingar. SVT ensamt räcker inte som propagandamegafon. Presstödet kommer att ökas och utvidgas.
Familjen Bonnier och deras lobbyister och trosfränder är nog i riksdagen vareviga dag och hotar, vädjar och svär på våra folkvalda representanter. Media som har skärmat sig från folket, har ingen chans att överleva, om det inte gör en total kursändring. Mer och större presstöd kommer endast, att förlänga tiden. Till slut är all media formellt privatägd, men statsfinansierad. Därför har den sk. "tredje" statsmakten för länge sedan slutat granska och ifrågasätta den politiska statsmakten och ingår numera i PK etablissemanget. De är villiga tjänare och försvarare av statsmakten. PK-media har grävt sin egen grav. Samma sak med politiska partier som tror, att de kan överordna sig folkets vilja.
Om man tittar i SVT:s programtablå så förstår man, att det måste finnas massor av skattemedel kvar, varje månad. Det är nog ingen tokig spekulation att pressen kommer att plockas in under statens vingar. SVT ensamt räcker inte som propagandamegafon. Presstödet kommer att ökas och utvidgas.
Familjen Bonnier och deras lobbyister och trosfränder är nog i riksdagen vareviga dag och hotar, vädjar och svär på våra folkvalda representanter. Media som har skärmat sig från folket, har ingen chans att överleva, om det inte gör en total kursändring. Mer och större presstöd kommer endast, att förlänga tiden. Till slut är all media formellt privatägd, men statsfinansierad. Därför har den sk. "tredje" statsmakten för länge sedan slutat granska och ifrågasätta den politiska statsmakten och ingår numera i PK etablissemanget. De är villiga tjänare och försvarare av statsmakten. PK-media har grävt sin egen grav. Samma sak med politiska partier som tror, att de kan överordna sig folkets vilja.
Alla
minnas
fotbolls-VM för
damer i
sommar som var huvudnyhet i en månad, samtidigt som det publicerades
artiklar om tittarrekord, enormt intresse och krav på lika löner.
Nu är det plötsligt anledningen bakom annonsraset. Det
visar att snacket om det enorma intresset för Dam-VM, var fake news!
De
flesta har fortfarande inte fattat, att nästan all media i Sverige
och övriga världen
ägs av väldigt
få
mycket förmögna personer / familjer som har en oligarkisk /
globalistisk agenda med särintressen gällande storfinansen
generellt. I
Sverige är familjen Bonnier den dominerande ägaren och erhåller
stora belopp i presstöd.
Kapitalismen
ska i deras ögon ha svaga ledare som lätt kan manipuleras /
korrumperas, så att de kan rätta in sig i deras led. Banker och multinationella
företag ska ha full
frihet att agera som de vill över nationsgränser, med ett enda
huvudmål, att berika sina ägare ännu mer. Därför hatar all
media populism (folkmakt) som är motsatsen till
elitism/oligarki/plutokrati och starka ledare som
Trump och Putin.
Detta är den stora pågående maktkampen idag och de oligarkiska särintressena drar sig inte för, att använda diverse söndra/härska metoder, massinvandring och kulturkrockar som praktiskt sett inte fungerar. De hoppas, att ur röran/anarkin, konflikter/krig och social turism, så ska de sedan kunna genomföra sin agenda, de rikas totala makt över folk/utveckling. Det är därför storkapitalet och staten har då gått samman mot folket (fascism).
Detta är den stora pågående maktkampen idag och de oligarkiska särintressena drar sig inte för, att använda diverse söndra/härska metoder, massinvandring och kulturkrockar som praktiskt sett inte fungerar. De hoppas, att ur röran/anarkin, konflikter/krig och social turism, så ska de sedan kunna genomföra sin agenda, de rikas totala makt över folk/utveckling. Det är därför storkapitalet och staten har då gått samman mot folket (fascism).
Svensson börjat genomskåda gammelmedia. Den media som ökar mest är alternativmedia. Att skriva sanning har lönar sig.
Vi har ju nyligen fått skattefinansierade StaatsTV och StaatsRadio., likt gamla DDRs StaatsRundfunk.
SvaraRaderaKommer vi att få StaatsZeitung också?
Statsfinansierade tidning(ar)?
Inte omöjligt alls.
Å andra sidan börjar alltfler få känna på konsekvenserna av vad som inträffar i landet.
Och det är inte bra - för de styrande alltså.
Två motriktade krafter inför framtiden.