Plastpåseskatten
var
ett förslag som L fick igenom i JÖK-förhandlingarna. Man trodde
att detta var det sista vansinniga förslaget från L, men förslaget
om att införa vägavgifter på motorvägar på vissa sträckor, är
i klass med plastpåseskatten!
Nu fick vi beviset att liberaler vistas i sin egen drömvärld med stora och ljudisolerade väggar mot allmänheten. L tar till vad som helst i desperation att försöka kravla sig över 4-procentspärren. Men att hoppa på det överfulla klimatångesttåget kan knappast vara rätt väg. Vilka genier har kommit på denna idiotiska idé? SD går som loket i opinionen och varför kopierar man inte några av deras idéer, om man vill vara kvar i riksdagen.
Först den kontraproduktiva plastpåseskatten och så nu detta. Allt pekar på, att det blir ur den Björklundska dimman och in i det Sabunska mörkret istället och exit riksdagen.
L
har
snart sitt
landsmöte i november och
där lanserar
partistyrelsen, på
initiativ av Nyamko Sabuni,
ett förslag om
att ta ut
vägavgifter, när du som bilist kör på en viss vägsträcka. Man
kallar detta
för
”klimatsmart!”
"Klimatsmart"
måste vara ett av dom mest missvisande nyorden dom senaste
årtioenden.
Finns väl inget smart med, att klimathotshypokondriker springer runt
och vidtar en massa symbolåtgärder i tron, att det skall påverka
klimatet. Se bara på luften
i Stockholm, där nivåerna är nere på 1960-talet. Trots detta
genomför man restriktioner mot bilisterna. L:s förslag är i samma
division, det kommer inte att bli någon förändring överhuvudtaget.
I
den rapport som L tagit fram, skall
man
förmå svenskarna att ställa bilen och i stället resa med
kollektiva färdmedel. Samtidigt är kollektivtrafiken på många
håll redan hårt
överbelastad och en del av problemet med underfinansierad
infrastruktur. Hur detta
skall gå till framgår inte av förslaget och
det är typiskt för alla gröna förslag. Konsekvenserna existerar
inte.
L
föreslår att elbilar ska undantas och slippa vägavgifterna. Att
tillverka ett Tesla-batteri kräver lika mycket energi
som att köra en VW Polo 20 000 mil. Att återvinna metallerna i ett
Tesla-batteri kräver lika mycket energi som att köra en VW Polo 40
000 mil. En -05 Merca 220 CDI kan du köra 19600 mil med och
tillverkning av bil samt service etc. Det motsvarar tillverkningen av
ett
Tesla batteri. När Teslan sedan har gått 19600mil har den troligen
fått byta batteri minst 2 gånger. En
elbil kommer inte i närheten av att förbättra utsläppen, än en
gammal
diesel bil utan partikelfilter. Detta är klimatsmart enligt L
och klimatalarmisterna.
Helena
Gellerman
L:s
klimatpolitiska
talesperson: ” Hela Sverige måste ställa om, vi vill få en
överföring från fossilt bränsle till fossilfritt, är det
nödvändigt
för att nå klimatmålen till 2030.” Helena
Gellerman har inte
någon
som
helst susning
om vad hon pratar om, vad
det innebär att göra Sverige fossilfritt 2030, om det ens är
möjligt! Hon
rabblar bara
politiska
fraser som en goja!
Att göra Sverige fossilfritt är löjeväckande luthersk svensk symbolpolitik. I Parisförhandlingarna fick Kina och Indien ”frisedel” fram till 2030, att öka sina utsläpp. Politiker, alarmister och de senaste årens energiministrar kan inte räkna och saknar därför uppfattning om proportioner. Om Parisöverenskommelsen genomförs uppstår en samhällskollaps. Förödande energifattigdom kommer att ta livet av miljarder människor. Trump har via sina rådgivare förstått detta och hoppade av Parisavtalet. Innan presidentvalet har Trump sagt, att hans klimatgrupp, skall komma med ett klargörande om klimathysterin. Foliehatten kan redan se hur EU:s och Sveriges klimatalarmister kommer att bli hysteriska!
Att göra Sverige fossilfritt är löjeväckande luthersk svensk symbolpolitik. I Parisförhandlingarna fick Kina och Indien ”frisedel” fram till 2030, att öka sina utsläpp. Politiker, alarmister och de senaste årens energiministrar kan inte räkna och saknar därför uppfattning om proportioner. Om Parisöverenskommelsen genomförs uppstår en samhällskollaps. Förödande energifattigdom kommer att ta livet av miljarder människor. Trump har via sina rådgivare förstått detta och hoppade av Parisavtalet. Innan presidentvalet har Trump sagt, att hans klimatgrupp, skall komma med ett klargörande om klimathysterin. Foliehatten kan redan se hur EU:s och Sveriges klimatalarmister kommer att bli hysteriska!
För
Sveriges politiker är inte Parisöverenskommelsen alls omöjligt.
Fossilfritt Sveriges samordnare Svante Axelsson är mycket
målmedveten och han tycker det går för sakta.
Saxat ur DI: ”På tema flyg vill Fossilfritt Sverige att regeringen tar fram mål för fossilfritt flyg där mer pengar till investeringar för att elektrifiera flyget ska finnas med.” Det verkar vara ett riktigt bra mål, att strö svenska skattepengar över utländsk flygindustri!
Isabella
Lövin tycker att utredningen verkar realistisk och vill göra
biobränsle av skogen. Första steget är kanske att förstatliga
skogen, för att trygga klimatkampen?Saxat ur DI: ”På tema flyg vill Fossilfritt Sverige att regeringen tar fram mål för fossilfritt flyg där mer pengar till investeringar för att elektrifiera flyget ska finnas med.” Det verkar vara ett riktigt bra mål, att strö svenska skattepengar över utländsk flygindustri!
Med
L:s förslag skall vi
betala vägarna en tredje gång. Fordonsskatten
och bränsleskatten och nu en tredje gång med vägavgifter? Räckte
det inte med vägtrafikskatten som chockhöjdes i budgeten. Om
bara 50% av fordonsskatten
gick till underhåll av vägar, så skulle vi ha världens finaste
vägar. Idag
har vi bland dom sämsta i Europa. Dessvärre
är det inte så, utan bilisterna ska också via skatt på skatt,
finansiera "den stora elefanten i rummet". I
JÖK Idag
finns bara 2 prion, ta in fler invandrare,
sjuka och äldre(som får pension direkt)
och hur ska det finansieras förstår
alla.
Liberalerna
gör tydligen allt för att åka ur riksdagen. Uppenbarligen fattar
de inte att vi bilägare har betalat för dessa vägar mer än en
gång och ingen politiker med tveksamt intellekt ska röra detta.
Skicka ut L och MP
ur riksdagen, så ska vi nog få bukt med Lööf också. Vi sätter
henne på skodiet lagom till nästa val.
Motorvägarna
byggdes för att avlasta genomfartstrafik genom tätort. Med avgifter
flyttas trafiken tillbaka till tätorterna. De som kör illegalt
struntar i räkningarna från Transportstyrelsen. Sedan gammalt vet
vi, att man kallar det för avgift till förmån för ett visst
ändamål, men när pengarna tas i anspråk så förskingras de på
allt möjligt annat fullkomligt onödigt och kostnadsdrivande.
Det betalas in 47 miljarder i bensinskatt varje år + diesel skatt vid pump + höjd fordonsskatt på dieselbilar +fordonsskatt på bensinbilar. Slutsumman hamnar på 120-140 miljarder, det ska då ställas mot att statliga vägnätets underhåll kostar enligt Trafikverkets revision 2019-09-18 hör och häpna 8 miljarder!!! Åtta miljarder av 130 miljarder inbetalt i drivmedel och fordonsskatter och nu vill någon planta till parti som Gud glömt vattna, lägga på ännu mer kostnader. Vart har biltull, bensin- och bilskatten tagit vägen, om det saknas pengar till vägarna?
Det betalas in 47 miljarder i bensinskatt varje år + diesel skatt vid pump + höjd fordonsskatt på dieselbilar +fordonsskatt på bensinbilar. Slutsumman hamnar på 120-140 miljarder, det ska då ställas mot att statliga vägnätets underhåll kostar enligt Trafikverkets revision 2019-09-18 hör och häpna 8 miljarder!!! Åtta miljarder av 130 miljarder inbetalt i drivmedel och fordonsskatter och nu vill någon planta till parti som Gud glömt vattna, lägga på ännu mer kostnader. Vart har biltull, bensin- och bilskatten tagit vägen, om det saknas pengar till vägarna?
Bilismen
är
en
outtömlig källa att klämma ut skattepålagor på,
har man bil, har man pengar som staten kan slita ut, ur redan hårt
ansatta plånböcker med sedvanliga och lögnaktiga miljöargumentet
som ständig följeslagare. Liberalerna ger
här en dubbel spottloska med massövervakning på transportnätet.
Nä, det behövs inga kommentater till detta!
SvaraRadera