Koldioxidutsläppen är för politiker en religion – dieselbilar straffas!
Kväveoxidutsläppen
i Sverige har minskat radikalt och kommer att fortsätta att minska med
de
nya
avgaskraven
från
EU 2018.
Svaveldioxidhalterna i luften, de
har minskat i hela västvärlden. Miljözonerna som föreslås i
Stockholm är ett uttryckt
hat mot dieselbilar, från vissa inkompetenta
politiker.
Bevis för detta, kan du se i Bil Swedens diesel faktablad. http://www.bilsweden.se/i-debatten/bilsweden_tycker/dieselpersonbilar-behovs-de.
Hade
vi haft politiker med förstånd och inte som nu galningar som är så
fanatiska i sin tro på koldioxidutsläppen! All feak
forskning
som inte stöder koldioxidhypotesen kommer inte i närtid att påverka
den klimathotstroende politiska adeln, lobbyisterna och massmedia.
Det behövs nog ett 30-årigt krig för att vinna.
Tänk
på
alla
hundratals miljarder som Sverige slänger ut på, att minska
koldioxidutsläppen som
inte
är till ingen som
helst nytta.
Utan slöseriet på att ”ställa om” till ingen nytta skulle vi
ha råd med anständiga pensioner, fungerande sjukvård, fungerande
polis och ett försvar värt namnet!
Sedan
har vi förstås det, att detta kan förkasta koldioxidhypotesen och
IPCC:s klimatmodeller. CO2 hypotesen av
IPPC är en religion som är baserat på datamodeller,
änen
trovärdig
vetenskaplig forskning.
Det kvittar hur mycket vi talar om klimatet, ett faktum är att det
finns ingen fungerande klimatmodell som verkligen kan simulera
Jordens klimat i detalj. De
som säger, att de vet hur Jordens klimat fungerar ljuger. Det är
verkligheten.
Nu visar ny forskning, att solens påverkan är större än vad
IPCC:s klimatmodeller påstår. Att det är solen bestämmer
temperaturen, borde vara en uppenbar sanning för alla. Det som är
intressant och mätbart är Globalstrålningen som uttrycks som
summan av strålningen direkt från solen och den diffusa strålningen
från övriga himlavalvet, det vill säga solstrålning som spridits
av atmosfärens molekyler och partiklar eller reflekterats av
moln. Globalstrålningen mäts på en horisontell yta och det är
den strålningen som i huvudsak värmer Jorden.
Minskar globalstrålningen minskar jordens temperatur, ökar
globalstrålningen ökar jordens temperatur. Den ökning som vi haft
i globalstrålningen i Europa sedan 1983 är 10% vilket ger en ökning
av jordens temperatur på 0,4 -0,5 grader Celsius. Globalstrålningens
ökning i Sverige är väl dokumenterad av SMHI sedan 1983. En ökning
av globalstrålningen (solinstrålningen som träffar jordytan) på
10%, vilket är uppmätt av SMHI, borde väl innebära en
ökning av temperaturen. Hur mycket kan vara svårt att beräkna, men
om Globalstrålningen minskar med 10% och globala temperaturen då
minskar med 0 .5 grader Celsius, så kan man sannolikt påstå att
ökning av globalstrålningen med 10% ger en ökning av
globaltemperaturen med 0,5 grader Celsius. 1991 hade vi ett kraftigt vulkanutbrott av Pinatubo, en vulkan på ön Luzon i
Filippinerna och globalstrålningen sjönk under ca ett år med ca 10
%. Detta inverkade på den globala temperaturen som sjönk med 0,4
grader. Under den här perioden var koldioxidhalten något ökande,
beroende på att vulkanen släppte ut ca 20 miljoner ton koldioxid . Nu
får
alla klimatförespråkare svårt att hävda att utsläppen av
koldioxid är problemet!
Det
innebär att gammelmedia i Sverige lär tysta ner detta. Att
erkänna att de ha fel, finns inte på deras karta!
Det
är mycket bra
att bilindustrin via
Bil Sweden
informerar om dieselbilarnas utsläpp. I informationen framgår det
tydligt hur miljömaffian verkar. Alla
börläsa
detta utdrag med stor omsorg och inse hur våra politiker fungerar,
för att få fram, så ofördelaktiga fakta som
möjligt!
”Skärpningarna
av avgaskraven har hittills varit framgångsrika och bidragit till
förbättrad luftkvalitet, framförallt i städerna. Här är det
dock viktigt att känna till att Sverige har infört egna
luftkvalitetsnormer, som är betydligt tuffare än motsvarande
EU-direktiv. Det europeiska luftkvalitetsdirektivet är ett
minimidirektiv, vilket betyder att länderna får sätta strängare
värden på nationell nivå, vilket Sverige alltså gjort. Dessutom
har man i Sverige en mät metodik som skiljer sig från andra länder
i Europa, vilket innebär att man främst mäter där halterna är
som allra högsta (i gatunivå), det vill säga i mer belastade
miljöer än vid bakgrundsmätning (i taknivå”).
Det
man fundera över är varför Sverige har infört höga krav parat
med mätningar som inte är direkt i nivå med bilarna. Visst är det
ambitiöst, men det gör det svårt att utvärdera data, jämfört
med andra länder. Vem har beordrat detta?
Varför
gnälla på luftkvalitén
nu och samtidigt stå vid grillen, elda stearinljus inne och i
kakelugnar, för att det är mysigt verkar vara gnäll för
gnällandets egen skull.
Att luftkvalitén
är betydligt bättre nu, än på 40-50 talet, trots flerdubbelt
antal bilar kommer man inte ifrån. Allting luktade då, varenda
bageri och sockerbruket
i Örtofta
spred sin betdoft,
pappersindustri
och all annan industri luktade. För att inte tala om Londontrafiken
på 70-talet. Det stack rejält i halsen, att gå omkring där på
den tiden.
Man
kan undra över regeringens politik i frågan dieselavgaser, men man
får ju också ha i åtanke, att vi har att göra med personer i
total avsaknad av kompetens i frågan.
I
andra länder(Tyskland) ser man en framtid i dieselbilar och inte i
elbilar!
Hade vi haft politiker med förstånd och inte som nu galningar som är så fanatiska i sin tro på koldioxidutsläppen! All feak forskning som inte stöder koldioxidhypotesen kommer inte i närtid att påverka den klimathotstroende politiska adeln, lobbyisterna och massmedia. Det behövs nog ett 30-årigt krig för att vinna.
Sedan har vi förstås det, att detta kan förkasta koldioxidhypotesen och IPCC:s klimatmodeller. CO2 hypotesen av IPPC är en religion som är baserat på datamodeller, än en trovärdig vetenskaplig forskning. Det kvittar hur mycket vi talar om klimatet, ett faktum är att det finns ingen fungerande klimatmodell som verkligen kan simulera Jordens klimat i detalj. De som säger, att de vet hur Jordens klimat fungerar ljuger. Det är verkligheten.
1991 hade vi ett kraftigt vulkanutbrott av Pinatubo, en vulkan på ön Luzon i Filippinerna och globalstrålningen sjönk under ca ett år med ca 10 %. Detta inverkade på den globala temperaturen som sjönk med 0,4 grader. Under den här perioden var koldioxidhalten något ökande, beroende på att vulkanen släppte ut ca 20 miljoner ton koldioxid . Nu får alla klimatförespråkare svårt att hävda att utsläppen av koldioxid är problemet! Det innebär att gammelmedia i Sverige lär tysta ner detta. Att erkänna att de ha fel, finns inte på deras karta!
”Skärpningarna av avgaskraven har hittills varit framgångsrika och bidragit till förbättrad luftkvalitet, framförallt i städerna. Här är det dock viktigt att känna till att Sverige har infört egna luftkvalitetsnormer, som är betydligt tuffare än motsvarande EU-direktiv. Det europeiska luftkvalitetsdirektivet är ett minimidirektiv, vilket betyder att länderna får sätta strängare värden på nationell nivå, vilket Sverige alltså gjort. Dessutom har man i Sverige en mät metodik som skiljer sig från andra länder i Europa, vilket innebär att man främst mäter där halterna är som allra högsta (i gatunivå), det vill säga i mer belastade miljöer än vid bakgrundsmätning (i taknivå”).
Att luftkvalitén är betydligt bättre nu, än på 40-50 talet, trots flerdubbelt antal bilar kommer man inte ifrån. Allting luktade då, varenda bageri och sockerbruket i Örtofta spred sin betdoft, pappersindustri och all annan industri luktade. För att inte tala om Londontrafiken på 70-talet. Det stack rejält i halsen, att gå omkring där på den tiden.