De
flesta har säkert sett eller hört via den starkt partiska svenska public
service och MSM enormt vinklade osanna reportage, om migranter som cirklat runt på Medelhavet sedan 22
december, utan att de fått anlägga till någon hamn, enligt
uppgifter från båtarna, Professor
Albrecht Penck och
Sea Watch 3.
De har plockat upp migranter 20 km utanför Libyens kust, för att sedan ta dem på en 2000 km lång båtresa på Medelhavet, bara för att visa, att de flesta länder inte tar emot dem med öppna armar! Kanske det är på tiden att välja ett mera passande namn på dessa fartyg: "smugglarfartyg!" Vi befinner oss i det 21:a århundradet och flera regeringar uppmuntrar och möjligen också medverkar i människosmuggling, är minst sagt tankeväckande!
Europa har tagit emot 3 miljoner "migranter" sedan 2015. 4 år senare får vi bara läsa om att EU vill, "tvinga länder" att ta emot migranter. Men EU struntar totalt i, att göra en uppföljning av, hur varje land klarat av mottagningen. Ingen i EU kan svara på, hur man ska fördela 3 miljoner "migranter" i 27 EU länder! Inte heller kan de ansvariga i EU, förklara logiken, varför man ska tvinga EU-länder att ta emot "migranter", eftersom EU länderna redan har en arbetslöshet på över 20 miljoner!
De har plockat upp migranter 20 km utanför Libyens kust, för att sedan ta dem på en 2000 km lång båtresa på Medelhavet, bara för att visa, att de flesta länder inte tar emot dem med öppna armar! Kanske det är på tiden att välja ett mera passande namn på dessa fartyg: "smugglarfartyg!" Vi befinner oss i det 21:a århundradet och flera regeringar uppmuntrar och möjligen också medverkar i människosmuggling, är minst sagt tankeväckande!
Europa har tagit emot 3 miljoner "migranter" sedan 2015. 4 år senare får vi bara läsa om att EU vill, "tvinga länder" att ta emot migranter. Men EU struntar totalt i, att göra en uppföljning av, hur varje land klarat av mottagningen. Ingen i EU kan svara på, hur man ska fördela 3 miljoner "migranter" i 27 EU länder! Inte heller kan de ansvariga i EU, förklara logiken, varför man ska tvinga EU-länder att ta emot "migranter", eftersom EU länderna redan har en arbetslöshet på över 20 miljoner!
Igår
uppgav
Maltas premiärminister Joseph Muscat på en pressträff, att de
49 migranterna
ombord på de
två
räddningsfartygen
i Medelhavet,
Professor Albrecht Penck och
Sea Watch 3, kommer
att föras till åtta olika medlemsländer i EU. Att en
tredjedel av de räddade" var barn utan vårdnadshavare borde
skapa jätterubriker i europeisk media. Varför mörkar man det?
Ett tag trodde Foliehatten på fullaste allvar att Sverige skulle erbjuda sig att ta emot dem och hämta dem med regeringsplanet!
Ett tag trodde Foliehatten på fullaste allvar att Sverige skulle erbjuda sig att ta emot dem och hämta dem med regeringsplanet!
Räddningsfartyget
Sea Watch 3 har legat ute till sjöss sedan den 22 december och har
nekats att gå i hamn i både Italien och Malta. Ombord på fartyget
finns 32 migranter. Ytterligare
17 migranter sitter fast på ett annat fartyg som tillhör den tyska
hjälporganisationen Sea Eye.
Trots
att Sea Watch redan fick ett godkännande att anlöpa spansk hamn
redan den 23:e december, fortsatte de att cirkla runt! Sea
Watch och Professor Albrecht Penck har
gått
på västra sidan av Malta fram och tillbaka. Sea Watch hävdade att
de skulle gå på östra sidan för att slippa ett
oväder,
istället har de
gått
rakt österut.
Via AIS marine traffic kan man följa ett fartygs position. Sea Watch ändrade kurs inte mindre än 25 gånger under ett dygn och gjorde ingen ansats att gå varken mot Spanien eller Italien och ett tag på en kurs rakt emot Benghazi, Libyen. Vad som pågick däruppe på kommandobryggan skulle ha varit riktigt intressant att få veta ?
Trots att bägge fartygen blivit lovade att få angöra Sicilien, så gick ingen av dem emot Sicilien. Mycket obegripligt beteende. Deras Twitter fylls återigen av "inga säkra hamnar" och att de drunknar i sina egna tårar.
Det var en leka katt och råtta på Medelhavet. Syftet kan rimligtvis bara handla om att pressa fram flera tårar hos vänstern och att få folk att skramla in mera pengar och att försöka utverka automatisk asyl, i något EU-land!
Via AIS marine traffic kan man följa ett fartygs position. Sea Watch ändrade kurs inte mindre än 25 gånger under ett dygn och gjorde ingen ansats att gå varken mot Spanien eller Italien och ett tag på en kurs rakt emot Benghazi, Libyen. Vad som pågick däruppe på kommandobryggan skulle ha varit riktigt intressant att få veta ?
Trots att bägge fartygen blivit lovade att få angöra Sicilien, så gick ingen av dem emot Sicilien. Mycket obegripligt beteende. Deras Twitter fylls återigen av "inga säkra hamnar" och att de drunknar i sina egna tårar.
Det var en leka katt och råtta på Medelhavet. Syftet kan rimligtvis bara handla om att pressa fram flera tårar hos vänstern och att få folk att skramla in mera pengar och att försöka utverka automatisk asyl, i något EU-land!
Med
sitt agerande försöker extremvänstern
att motverka vad efterkrigsgenerationerna har byggt upp. Varje gång
ett av dessa fartyg ankommer med sin människosmugglingslast, så är
det en vinst för extremhögern. Människosmugglarna
längs NordAfrika och Europa, tjänar
enorma belopp på sin verksamhet.
De
flesta
migranter
kommer inte,
att
stanna i Spanien. De kommer alla att flytta norrut, där välfärden
är som högst.
Vi ska komma ihåg att vi inte bara har Sea Watch uppgifter på, att de blivit nekade att gå in i hamn. Det stämmer helt enkelt inte. Först fick de tillstånd redan den 23:e december att gå till Spanien och en spansk hamn, vilket bekräftades av Sea Watch. Detta enligt sjöräddningscentralen i Rom, Italien. De gjorde inte några försök, att ta ut kursen mot Spanien. Om hon hade gjort det, så hade de varit på fast mark i Spanien ungefär den 27:e december. I förgår fick de klartecken, att gå in i hamn i Sicilien, men att de fortfarande inte valt kurs emot Sicilien.
Vi ska komma ihåg att vi inte bara har Sea Watch uppgifter på, att de blivit nekade att gå in i hamn. Det stämmer helt enkelt inte. Först fick de tillstånd redan den 23:e december att gå till Spanien och en spansk hamn, vilket bekräftades av Sea Watch. Detta enligt sjöräddningscentralen i Rom, Italien. De gjorde inte några försök, att ta ut kursen mot Spanien. Om hon hade gjort det, så hade de varit på fast mark i Spanien ungefär den 27:e december. I förgår fick de klartecken, att gå in i hamn i Sicilien, men att de fortfarande inte valt kurs emot Sicilien.
Utpressningen
lyckades med beskedet från Maltas premiärminister i förgår!
Enligt
UNHCR rapporterades 2 262 människor som döda eller saknade, en
minskning med drygt 25 procent. Även antalet migranter som tog sig
till Europa efter att ha korsat havet minskade förra året till 113
482 personer jämfört med 172 301 året före.
Gränsområdet mellan Turkiet och Grekland har blivit något av en knutpunkt för migranter som försöker nå EU. Enligt grekiska myndigheter har över 14 000 personer olagligt tagit sig över gränsen från Turkiet hittills i år, att jämföra med 5 500 under fjolåret. Trots att EU betalat Turkiet 30 miljarder kr per år för att stoppa trafiken, slinker ändå 10000 illegala migranter igenom!
Gränsområdet mellan Turkiet och Grekland har blivit något av en knutpunkt för migranter som försöker nå EU. Enligt grekiska myndigheter har över 14 000 personer olagligt tagit sig över gränsen från Turkiet hittills i år, att jämföra med 5 500 under fjolåret. Trots att EU betalat Turkiet 30 miljarder kr per år för att stoppa trafiken, slinker ändå 10000 illegala migranter igenom!
Svensk
media förnekar sig inte! I förra veckan tog Expressen in en
kontroversiell
debattartikel i Expressen skriven av politiska aktivisterna Martina
Svensson, Luwam Bede och Astrid Börjesson. Hela artikeln är
uppbyggd på falska påståenden och en massa mindre begåvade
svenska godtrogna kommer säkerligen köpa propagandan, att inte
förstå dessa skepp bedriver affärer i kommersiellt syfte med sina
insamlingar i ämnet är helt ofattbart. Att
de den
libyska
människosmugglings organisationen på andra sidan Medelhavet tjänar
grova pengar utelämnas givetvis.
De skriver: ”På Läkare utan gränsers räddningsfartyg på Medelhavet mötte vi kvinnor, män och barn som hade lyckats fly från en tillvaro präglad av våld, utpressning och tvångsarbete i Libyen. De drömde alla om ett liv i trygghet och fruktade att återvända till Libyen. Nu finns inga räddningsinsatser kvar,vad kommer då att hända med dessa människor?”
De skriver: ”På Läkare utan gränsers räddningsfartyg på Medelhavet mötte vi kvinnor, män och barn som hade lyckats fly från en tillvaro präglad av våld, utpressning och tvångsarbete i Libyen. De drömde alla om ett liv i trygghet och fruktade att återvända till Libyen. Nu finns inga räddningsinsatser kvar,vad kommer då att hända med dessa människor?”
och
de fortsätter med:
”Läkare utan gränser tvingades nyligen att avsluta fartyget Aquarius sök- och räddningsverksamhet på Medelhavet. Italien och andra EU-länder har motarbetat, attackerat och misstänkliggjort insatsen, allt med slutmålet att hindra flyktingar och migranter att ta sig till Europa. Till slut fanns inget annat val än att avsluta arbetet.”
”Läkare utan gränser tvingades nyligen att avsluta fartyget Aquarius sök- och räddningsverksamhet på Medelhavet. Italien och andra EU-länder har motarbetat, attackerat och misstänkliggjort insatsen, allt med slutmålet att hindra flyktingar och migranter att ta sig till Europa. Till slut fanns inget annat val än att avsluta arbetet.”
I
artikeln nämns en 18-årig tjej från Nigeria. Hon överlevde den
fruktansvärda flykten genom öknen och hamnade i Libyen. Varför
flydde hon från Nigeria?
”Som Precious, en 18-årig tjej från Nigeria. Hon överlevde den fruktansvärda flykten genom öknen och hamnade i Libyen. Där blev hon tillfångatagen och satt i förvar tillsammans med andra kvinnor och barn. Förvaret var överfullt och de fick knappt mat och vatten. Kvinnorna hade ingen chans att kommunicera med omvärlden och där fanns inga män förutom vakterna.”
”Som Precious, en 18-årig tjej från Nigeria. Hon överlevde den fruktansvärda flykten genom öknen och hamnade i Libyen. Där blev hon tillfångatagen och satt i förvar tillsammans med andra kvinnor och barn. Förvaret var överfullt och de fick knappt mat och vatten. Kvinnorna hade ingen chans att kommunicera med omvärlden och där fanns inga män förutom vakterna.”
Att
Expressen döljer sanningen inser man när man hittar uppgifter om,
att det faktiskt finns mycket aktiva kustbevakningar och Frontex i
Medelhavet, plus sjöräddningscentralen i Rom som har en hel del
resurser. De kan leta upp migranter i sjöodugliga farkoster och de
har snabba fartyg som är anpassade för ändamålet. De gör sitt
jobb helt utan medieexponering och PR-Byråer. Tillsammans med den
libyska kustbevakningen beräknas de ha stoppat 14 000 människor
till havs och skickat dem tillbaka till Libyen.
Det
är ställt utom allt tvivel att smugglarorganisationerna och Läkare
utan gränser samarbetar, eftersom området är jättestort och de
får positioner på uppgjorda upphämtningsplatser, för hämta
migranter i gummibåtarna.
Bra är om hamnmyndigheterna sätter de här fartygen i blockad och vägrar dem tankning Fartyg som Open Arms, Aquarius och Sea Watch är inte mycket till "räddningsfartyg" sett ur det perspektivet att de är så långsamma med bara 8-9 knops marschfart. Open Arms är typ en gammal fisketrålare, men har tydligen rätt så lång räckvidd.
Läkare Utan Gränser har ägnat sig åt människosmuggling, det finns ingen annan förklaring. Det är bara att ta skammen. Läkare Utan Gränser får istället ta och se om sitt eget hus, och sin etiska kompass, och tänka igenom sin framtida inriktning.
De
som skänker pengar till dem, stödjer också
människosmuggling!
Läkare Utan Gränser heter numera Lögnare Utan Gränser!
Läkare Utan Gränser heter numera Lögnare Utan Gränser!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar