söndag 8 augusti 2021

Skolan börjar snart och pojkar är ett problem!

Här i kalla Norden lider sommaren mot sitt slut och livet återgår till det normala. Skolstarten för grundskolan/gymnasium är om drygt en vecka. Den högre utbildningen på universiteet/högskola startar i månadsskiftet aug/sept. Att en liberal har synpunkter på den svenska utbildningen, är kanske inte så märkligt. L anser sig fortfarande ha monopol på utbildningen och de har aldrig lyckats komma tillrätta med något problem.

Nu försöker liberalen turkkurden Gulan Avci som har skrivit en debattartikel i Expressen komma åt problemet och förslagen är typiska liberla utan att komma till kärnan: ”Vi har en pojkkris i den svenska skolan!” För er som undrar är Gulan en kvinna.

Gulan: ”Nyligen kom beskedet att drygt 272 000 personer antagits till utbildningar på landets universitet och högskolor i höst. Av dessa är 170 000 kvinnor och drygt 102 000 män. Det innebär att två tredjedelar av de antagna är kvinnor.
Trenden under lång tid har varit att flickor går ut skolan med bättre snittbetyg än pojkar, och fler pojkar lämnar grundskolan med låga eller ofullständiga betyg. År 2018 blev var femte pojke inte behörig till gymnasiet.
För i slutändan är det ett demokratiskt problem att det går sämre för så många pojkar, eftersom att det både för med sig sociala problem och fler riskerar att hamna i kriminella och extrema miljöer.

Klarar skolan av att i tillräckligt stor utsträckning fånga upp pojkarna redan i lågstadiet och säkerställa att de kan läsa, skriva och räkna innan de släpps vidare till mellanstadiet?
En annan relevant fråga är om det finns förväntningar på pojkarna. Jobbar skolan i tillräckligt stor utsträckning med attityder, normer, machokultur, antipluggkultur och föreställningar om att det är omanligt att plugga?
Lärarna måste få fler verktyg för att öka jämställdheten. Förebyggande arbete behövs för att motverka den macho- och antipluggkultur som riskerar att förstöra framtiden för pojkarna och riktade insatser måste till för att stärka pojkars läsförståelse.
Lyckas vi inte vända på skolresultaten så riskerar vi gå en framtid till mötes där dörrar in till arbetsmarknaden stängs för män – och vi riskerar att få ett mer våldsutsatt samhälle. De som kommer få betala priset är kvinnorna. ”


När Foliehatten läser vad denna Gulan säger, slår det honom direkt, att det är inte omtanken om män som är skälet till att de styrande/makten måste agera, utan precis som vanligt handlar det om kvinnorna. Tänk om samma retorik användes för att agera mot mångkulturens införande och bevarande?
Gulan: "De som kommer få betala priset är kvinnorna."

Synar vi vad Gulan skriver, att alla kvinnor är akademiker i den övre medelklassen, medan männen är förlorare, utan ambition är den en sanning med modifikation.

Foliehatten som har erfarenhet av vilka utbildningsprogram som finns på univ./högskola och kvinnornas dominans kan förklaras med att vissa program sjuksköterska, lågstadielärare och andra utbildningar som knappast hör hemma på ett universitet kan knappast räknas som akademisk medelklass.

En manlig drifttekniker, rörmokare, elektriker, snickare m.fl har inte lägre lön eller status än en förskolelärare. I själva verket har dessa hantverkare betydligt högre löner och inga studieskulder. Att klumpa ihop civilingenjörer och förskolelärare som universitetsutbildade är en meningslös distinktion. Hade lastbilschaufför varit ett kvinnoyrke hade det krävts en kandidat med kurser som transport och samhälle, EU och handel.

Det vänstern har gjort är att tvinga kvinnor som sysslar med klassiskt feminina sysslor att bli en del av systemet. Istället för att ta hand om sina egna barn och få försörjning via sin familj så läser hon till förskolelärare/lågstadielärare och blir inlåst i offentlig sektor.  Det är svårt, nästan omöjligt att byta bransch när man redan är utbildad, så får staten en strid ström av kvinnor som endast har en arbetsgivare att välja på. Staten kan då behandla dessa kvinnor dåligt och de gör det också,  eftersom de inte kommer sluta. I slutändan kommer dessa kvinnor överhängande rösta rött eftersom de är förlorarna i systemet och är bittra på, att slava för staten, trots att sossarna aldrig kommer lyfta ett finger för denna grupp.

Sossarna har skapat en stor klass av kvinnor som är ekonomiskt frigjorda från sina män, totalt beroende av staten och garanterat röstar vänster. De som jobbar på förskola/lärare kommer militant och med näbbar och klor försvara dagens familjepolitik. De vill att skatterhöjs för att gå till välfärden till skillnad från en hemmafru som vill ha det motsatta. Dessutom är dessa kvinnor påtvingad flera år av indoktrinering som vill jobba med barn och de tvingas vara på en arbetsplats där det finns en bra kontroll över feminism, värderingar och värdegrunden.


För högern är denna demografi ett problem. Hela deras existens kretsar kring sossestaten. Hela deras utbildning byggde på
vänstervärderingar och deras jobb finns tack vare sossestaten. Den ensamstående mamman som jobbar som socionom och har en regnbågsfärgad nyckelbricka är en stor demografi som är svår att rehabilitera och som kommer försvara systemet med näbbar och klor för att systemet är hennes existens, trots låg lön och usla villkor. Denna grupp är arg på systemet men istället drar de vänsterut och röstar på vänsterpartiet. Socialismen har gjort dessa kvinnor bittra, men deras lösning är ännu mer socialism.

Gulan påstår: ”En annan relevant fråga är om det finns förväntningar på pojkarna. Jobbar skolan i tillräckligt stor utsträckning med attityder, normer, machokultur, antipluggkultur och föreställningar om att det är omanligt att plugga?
Lärarna måste få fler verktyg för att öka jämställdheten. Förebyggande arbete behövs för att motverka den macho- och antipluggkultur som riskerar att förstöra framtiden för pojkarna och riktade insatser måste till för att stärka pojkars läsförståelse. ”

Med dessa rader gör Gulan en logisk kullerbyta! När kvinnliga besservisrar pratar om hur hemskt det är med machokultur desto värre blir det och desto mer känner sig pojkar alienerade från det feminiserade skolsystemet. Pojkarna skapar då hellre sin egen värdehierarki istället för en värdehierarki som bara är till för töntar.

Istället för ta in några riktiga manliga macholärare istället för kvinnliga feminister så kan macholärarna bemöta killarnas attityd från en position av styrka och respekt? När de väl fått pojkarnas respekt kan de sätta in gamla hederskoder som ska gälla för hur pojkarna bör bete sig - ni ska slåss som män ifall ni nu ska slåss, slå inte på någon som ligger ner och gänga inte upp er mot en ensam pojke för det är något som bara fega töntar behöver göra för att känna sig starka.

Problemet
som Gulan inte har någon susning om, är att en stor mängd pojkar slås ut redan i tidig ålder, eftersom vårt "feministiska system" inte är kapabla att ta hand om dessa pojkar. Man gör då som Gulan och skyller direkt på samhället, att staten ska lösa allas problem oavsett vad de ursprungligen beror på. Dessa pojkar har alltid funnits, där det går åt helvete i skolan men i vårt tidigare samhälle fanns det alltid möjlighet att hitta en väg framåt i livet trots allt, vi hade marginaler att fånga upp en viss mängd "misslyckade" individer.

Nu är systemen mättade och de som hamnar snett är körda, återstår då kriminalitet och annat destruktivt leverne.
Våra hittepå-jobb fungerar inte som skapas för kvinnor som måste ut i arbetslivet på våra nya män. De vill inte sitta på ett konstgjort låtsasarbete livet ut och vända papper. Visst, några hundratusen går att gömma på Samhall men det är ohållbart i längden.

Det är en stor fråga om pojkarnas misslyckande i skolan och att kvinnan är i centrum när männen i Sverige lämnat walkover. Gulan skrapar på problemet, utan att komma till kärnan och det räcker inte. Varför han inte nämner vilka pojkar det kan handla om, är inte alls förvånande. Hon är liberal!

Vi får gå tillbaka till 50-talet om vi ska prata om en skola som fungerade och det behövs egentligen inte mycket för att sätta sig i respekt och få dessa pojkar att vakna.
Med vänstern/feministernas intåg i skolan har alla dessa verktyg försvunnit, blivit otillåtna, samtidigt som männen med naturlig dominans lämnat skolan. Det går inte ihop, hur många jävla socialistiska värdegrunder de trycker upp i teorin.

 

1 kommentar:

  1. En briljant beskrivning av situationen inom utbildningsväsendet. Aldrig att diskussioner i radio/TV kommer ens i närheten av att ge en så klarsynt bild av läget och därmed vilka åtgärder, som blir den logiska följden.

    SvaraRadera