Här
i kalla Norden lider sommaren mot sitt slut och livet återgår till det normala. Skolstarten för
grundskolan/gymnasium är om drygt en vecka. Den högre utbildningen på
universiteet/högskola startar i månadsskiftet aug/sept. Att en liberal har synpunkter på den svenska utbildningen, är kanske inte så märkligt. L anser sig fortfarande ha monopol på utbildningen och de har aldrig lyckats komma tillrätta med något problem.
Nu försöker liberalen
turkkurden Gulan Avci som har skrivit en debattartikel i Expressen komma åt problemet och förslagen är typiska liberla utan att komma till kärnan: ”Vi har en pojkkris i den svenska
skolan!” För er som undrar är Gulan en kvinna.
Gulan:
”Nyligen kom beskedet att drygt 272 000 personer antagits till
utbildningar på landets universitet och högskolor i höst. Av dessa
är 170 000 kvinnor och drygt 102 000 män. Det innebär att två
tredjedelar av de antagna är kvinnor.
Trenden under lång tid
har varit att flickor går ut skolan med bättre snittbetyg än
pojkar, och fler pojkar lämnar grundskolan med låga eller
ofullständiga betyg. År 2018 blev var femte pojke inte behörig
till gymnasiet.
För i slutändan är det ett demokratiskt
problem att det går sämre för så många pojkar, eftersom att det
både för med sig sociala problem och fler riskerar att hamna i
kriminella och extrema miljöer.
Klarar skolan av att i
tillräckligt stor utsträckning fånga upp pojkarna redan i
lågstadiet och säkerställa att de kan läsa, skriva och räkna
innan de släpps vidare till mellanstadiet?
En annan relevant
fråga är om det finns förväntningar på pojkarna. Jobbar skolan i
tillräckligt stor utsträckning med attityder, normer, machokultur,
antipluggkultur och föreställningar om att det är omanligt att
plugga?
Lärarna måste få fler verktyg för att öka
jämställdheten. Förebyggande arbete behövs för att motverka den
macho- och antipluggkultur som riskerar att förstöra framtiden för
pojkarna och riktade insatser måste till för att stärka pojkars
läsförståelse.
Lyckas vi inte vända på skolresultaten så
riskerar vi gå en framtid till mötes där dörrar in till
arbetsmarknaden stängs för män – och vi riskerar att få ett mer
våldsutsatt samhälle. De som kommer få betala priset är
kvinnorna.
”
När
Foliehatten läser vad denna Gulan säger, slår det honom direkt, att
det
är
inte omtanken om män som är skälet
till att de
styrande/makten måste
agera, utan precis som vanligt handlar det om kvinnorna. Tänk om
samma retorik användes för att agera mot mångkulturens införande
och bevarande?
Gulan:
"De
som kommer få betala priset är kvinnorna."
Synar
vi vad Gulan skriver, att alla kvinnor är akademiker i den övre
medelklassen, medan männen är förlorare, utan ambition är den en
sanning med modifikation.
Foliehatten som har erfarenhet av
vilka utbildningsprogram som finns på univ./högskola och kvinnornas
dominans kan förklaras med att vissa program sjuksköterska,
lågstadielärare och andra utbildningar som knappast hör hemma på
ett universitet kan knappast räknas som akademisk medelklass.
En
manlig drifttekniker, rörmokare, elektriker, snickare m.fl har inte
lägre lön eller status än en förskolelärare. I själva verket
har dessa hantverkare betydligt högre löner och inga studieskulder.
Att klumpa ihop civilingenjörer och förskolelärare som
universitetsutbildade är en meningslös distinktion. Hade
lastbilschaufför varit ett kvinnoyrke hade det krävts en kandidat
med kurser som transport och samhälle, EU och handel.
Det vänstern har gjort är att tvinga kvinnor som sysslar med klassiskt
feminina sysslor att bli en del av systemet. Istället för att ta
hand om sina egna barn och få försörjning via sin familj så läser
hon till förskolelärare/lågstadielärare och blir inlåst i
offentlig sektor. Det är svårt, nästan omöjligt att byta bransch när man
redan är utbildad, så får staten en strid ström av kvinnor som
endast har en arbetsgivare att välja på. Staten kan då behandla dessa
kvinnor dåligt och de gör det också, eftersom de inte kommer sluta. I slutändan kommer
dessa kvinnor överhängande rösta rött eftersom de är förlorarna
i systemet och är bittra på, att slava för staten,
trots att sossarna aldrig kommer lyfta ett finger för denna grupp.
Sossarna har skapat en stor klass av kvinnor som är
ekonomiskt frigjorda från sina män, totalt beroende av staten och
garanterat röstar vänster. De som jobbar på förskola/lärare
kommer militant och med näbbar och klor försvara dagens familjepolitik. De vill att
skatterhöjs för att gå till välfärden till skillnad från en hemmafru som vill ha
det motsatta. Dessutom är dessa kvinnor påtvingad flera år av indoktrinering som vill jobba med barn och de tvingas vara på en
arbetsplats där det finns en bra kontroll över feminism, värderingar och
värdegrunden.
För högern är denna demografi ett problem. Hela deras
existens kretsar kring sossestaten. Hela deras utbildning byggde på
vänstervärderingar
och deras jobb finns tack vare sossestaten. Den ensamstående mamman
som jobbar som socionom och har en regnbågsfärgad nyckelbricka är
en stor demografi som är svår att rehabilitera och som kommer
försvara systemet med näbbar och klor för att systemet är hennes
existens, trots låg lön och usla villkor. Denna grupp är arg på
systemet men istället drar de vänsterut och röstar på
vänsterpartiet. Socialismen har gjort dessa kvinnor bittra, men deras
lösning är ännu mer socialism.
Gulan
påstår: ”En annan relevant fråga är om det finns förväntningar
på pojkarna. Jobbar skolan i tillräckligt stor utsträckning med
attityder, normer, machokultur, antipluggkultur och föreställningar
om att det är omanligt att plugga?
Lärarna måste få fler
verktyg för att öka jämställdheten. Förebyggande arbete behövs
för att motverka den macho- och antipluggkultur som riskerar att
förstöra framtiden för pojkarna och riktade insatser måste till
för att stärka pojkars läsförståelse. ”
Med dessa
rader gör Gulan en logisk kullerbyta! När kvinnliga besservisrar
pratar om hur hemskt det är med machokultur desto värre blir det
och desto mer känner sig pojkar alienerade från det feminiserade
skolsystemet. Pojkarna skapar då hellre sin egen värdehierarki
istället för en värdehierarki som bara är till för
töntar.
Istället för ta in några riktiga manliga macholärare
istället för kvinnliga feminister så kan macholärarna bemöta
killarnas attityd från en position av styrka och respekt? När de
väl fått pojkarnas respekt kan de sätta in gamla hederskoder som
ska gälla för hur pojkarna bör bete sig - ni ska slåss som män
ifall ni nu ska slåss, slå inte på någon som ligger ner och gänga
inte upp er mot en ensam pojke för det är något som bara fega
töntar behöver göra för att känna sig starka.
Problemet som
Gulan inte har någon susning om, är
att en stor mängd pojkar slås ut redan i tidig ålder, eftersom
vårt "feministiska
system"
inte är kapabla
att ta hand om dessa pojkar.
Man gör då som Gulan och skyller direkt på samhället, att staten
ska lösa allas problem oavsett vad de ursprungligen beror på. Dessa
pojkar har alltid funnits, där det går åt helvete i skolan men i
vårt tidigare samhälle fanns det alltid möjlighet att hitta en väg
framåt i livet trots allt, vi hade marginaler att fånga upp en viss
mängd "misslyckade" individer.
Nu är systemen
mättade och de som hamnar snett är körda, återstår då
kriminalitet och annat destruktivt leverne. Våra
hittepå-jobb fungerar inte som skapas för kvinnor som måste ut i
arbetslivet på våra nya män. De vill inte sitta på ett konstgjort
låtsasarbete livet ut och vända papper. Visst, några hundratusen
går att gömma på Samhall men det är ohållbart i längden.
Det
är en stor fråga om
pojkarnas misslyckande i skolan och
att
kvinnan är i centrum när männen i Sverige
lämnat walkover. Gulan
skrapar på problemet, utan att komma till kärnan och det
räcker inte. Varför han inte nämner vilka pojkar det kan handla om, är inte alls förvånande. Hon är liberal!
Vi
får gå tillbaka till 50-talet om vi ska prata om en skola som
fungerade och det behövs egentligen inte mycket för att sätta sig
i respekt och få dessa pojkar att vakna.
Med
vänstern/feministernas intåg i skolan har alla dessa verktyg
försvunnit, blivit otillåtna, samtidigt som männen med naturlig
dominans lämnat skolan. Det går inte ihop, hur många jävla socialistiska värdegrunder de trycker upp i teorin.
En briljant beskrivning av situationen inom utbildningsväsendet. Aldrig att diskussioner i radio/TV kommer ens i närheten av att ge en så klarsynt bild av läget och därmed vilka åtgärder, som blir den logiska följden.
SvaraRadera