onsdag 21 augusti 2019

Snart är det dags att skriva en minnesruna över MSM!

Sveriges Mediebyråer presenterade för några dagar sedan i sin Mediebyråbarometer, att kvällspressens reklamintäkter minskade med över 40 procent i juni, jämfört med samma månad 2018.
Värst slår annonstappet mot kvällspressen som backar hela 43,7 procent, motsvarande 5 miljoner kronor, i juni och 41,5, motsvarande 4 miljoner, i juli.
På årsbasis har nu kvällspressen tappat en fjärdedel av annonsintäkterna jämfört med fram till juni 2018. Storstads- och landsortspressen kommer inte heller undan annonstappet, båda rasar rejält under juni och juli. Landsortspressen hade i juli ackumulerat under året tappat 13,3 procent. Storstadspressen hade samma period tappat hela 22 procent. Man ska ha i åtanke, att de mäter bara ett år tillbaka. Hur mycket hade man tappat innan juni 2018? Ganska mycket gissar Foliehatten.
 
Det är en utveckling som kommer fortsätta, när de tappar annonsintäkter, så höjer de lösnummerpriser - tappar läsare - annonspriserna sjunker ännu mer och så fortsätter det. Den ekonomiansvarige för en tidning har säkert fått ”grått” hår i förtid. Först försökte de med porrannonser. Sedan var det spelbolagen som försökte lura naiva läsare med pressens hjälp. Återstår bara att försöka rekrytera kompetenta skribenter så folk vill läsa deras texter. Idag är de enda som rekryteras, är unga kvinnliga nyutexaminerade manshatande kulturmarxister som tillåts sprida sitt förakt i krönika efter krönika. För några dagar sedan, kunde man på Sydsvenskans ledarsidan läsa, en krönika av en tjej, där hon skriver att hon tidigare var talskrivare till Fredrik Reinfeldt och var med, när han gjorde upplägget om "Öppna era hjärtantalet". Det värsta var att hon var så stolt över detta, att hon måste skriva om det.
 
Det finns någon märklig dödsdrift inom systemmedia. Kulturmarxistisk propaganda är överordnat allt! Det är viktigare att granska och fostra/hjärntvätta folket, än att granska makten! En tidning i systemmedia skulle lätt kunna höja sin upplaga genom att ta bladet från munnen och börja beskriva mångkulturens verklighet och konsekvenser. Det sker i utlandet, men inte här. Det räcker att gå över sundet till Danmark. I stället har man ingått en självmordspakt, om att ljuga/förvränga och slå vakt om "Sverigebilden", ända in i döden!  

Det är mycket tydligt, att ägarna(Bonniers), inte tillåter fotfolket (journalister, granskare), att göra sådana strategiska ändringar av innehållet. För Bonniers vore det som att skjuta sig själva i foten. Bonniers har en övergripande geopolitisk plan, bra framförd av DN:s Peter W som dagligen predikar om massinvandring, klimathysteri och nedmontering av högeffektiva energikällor(kärnkraft). DN:s publicering av den amatörmässiga artikeln i New York Times om högerextremism i Sverige, satte hela MSM på samma infantilt vänsterefterblivna nivå som insomnade Metro. 
 
Bonniers ägarkoncentrationen i systemmedia förklarar nog en hel del och de är väldigt förtjusta i pengar. Vilket kan vara förklaringen till att Expressen, ibland kan vara ganska frispråkig mellan varven. Kanske lättar man på censuren, för att det inte ska explodera i den tryckkokare som Sverige utvecklats till.
 
Det förvånar Foliehatten att Facebook inte har satsat mer på regional annonsering och därmed skulle de, ta över lokaltidningarnas annonser. Facebook har räckvidden, det har inte tidningarna längre.

Det går fort nu! Stora bitar försvinner, av en allt mindre kaka.
I publikationen Journalisten siar Journalistikprofessorerna Ingela Wadbring och Gunnar Nygren om journalistikens framtid. 2020-talet kan bli årtiondet, då den svenska mediemodellen eroderar bort, om man får tro forskarna.
Detta är en trend som är omöjlig att bryta. Om man äger ett varumärke, så är det en självklarhet, att man inte vill sammankoppla detta med lögner. Denna trend går självklart att bryta , men det kräver att MSM lägger om kursen helt och hållet. Första åtgärd blir att anställa kritiska undersökande journalister och inte som nu, där journalister är propagandister för globalism, klimathot och politisk "elit". Utbildning från Journalist kommunisthögskolan(Janne J uttalande) bör vara diskvalificerande.
 
Foliehatten tror, att det snart kommer pumpas in skattepengar till de krisande propagandisterna. Redan i höstbudget kommer JÖK-regeringen, att hitta på något nytt presstöd/demokrati/ yttrandefrihet för att få loss pengar till tabloidpressen och alla andra som förespråkar den svenska modellen - miljö/hbtq/invandring/höjda skatter. MP har ett gammalt förslag om en Public Service-tidning, det kan dammas av, när som helst.
Om man tittar i SVT:s
programtablå så förstår man, att det måste finnas massor av skattemedel kvar, varje månad. Det är nog ingen tokig spekulation att pressen kommer att plockas in under statens vingar. SVT ensamt räcker inte som propagandamegafon. Presstödet kommer att ökas och utvidgas.

Familjen Bonnier och deras lobbyister och trosfränder är nog i riksdagen vareviga dag
och hotar, vädjar och svär på våra folkvalda representanter. Media som har skärmat sig från folket, har ingen chans att överleva, om det inte gör en total kursändring. Mer och större presstöd kommer endast, att förlänga tiden. Till slut är all media formellt privatägd, men statsfinansierad. Därför har den sk. "tredje" statsmakten för länge sedan slutat granska och ifrågasätta den politiska statsmakten och ingår numera i PK etablissemanget. De är villiga tjänare och försvarare av statsmakten. PK-media har grävt sin egen grav. Samma sak med politiska partier som tror, att de kan överordna sig folkets vilja.
 
Alla minnas fotbolls-VM för damer i sommar som var huvudnyhet i en månad, samtidigt som det publicerades artiklar om tittarrekord, enormt intresse och krav på lika löner. Nu är det plötsligt anledningen bakom annonsraset. Det visar att snacket om det enorma intresset för Dam-VM, var fake news!

De flesta har fortfarande inte fattat, att nästan all media i Sverige och övriga världen ägs av väldigt få mycket förmögna personer / familjer som har en oligarkisk / globalistisk agenda med särintressen gällande storfinansen generellt. I Sverige är familjen Bonnier den dominerande ägaren och erhåller stora belopp i presstöd.
Kapitalismen ska i deras ögon ha svaga ledare som lätt kan manipuleras / korrumperas, så att de kan rätta in sig i deras led. Banker och multinationella företag ska ha full frihet att agera som de vill över nationsgränser, med ett enda huvudmål, att berika sina ägare ännu mer. Därför hatar all media populism (folkmakt) som är motsatsen till elitism/oligarki/plutokrati och starka ledare som Trump och Putin.

Detta är den stora pågående maktkampen idag och de oligarkiska särintressena drar sig inte för, att använda diverse söndra/härska metoder, massinvandring och kulturkrockar som praktiskt sett inte fungerar. De hoppas, att ur röran/anarkin, konflikter/krig och social turism, så ska de sedan kunna genomföra sin agenda, de rikas totala makt över folk/utveckling.
Det är därför storkapitalet och staten har då gått samman mot folket (fascism).

Svensson börjat genomskåda gammelmedia. Den media som ökar mest är alternativmedia. Att skriva sanning
har lönar sig.

1 kommentar:

  1. Vi har ju nyligen fått skattefinansierade StaatsTV och StaatsRadio., likt gamla DDRs StaatsRundfunk.
    Kommer vi att få StaatsZeitung också?
    Statsfinansierade tidning(ar)?
    Inte omöjligt alls.
    Å andra sidan börjar alltfler få känna på konsekvenserna av vad som inträffar i landet.
    Och det är inte bra - för de styrande alltså.
    Två motriktade krafter inför framtiden.

    SvaraRadera