fredag 1 november 2019

Liberalerna jobbar aktivt för att lämna riksdagen!

Plastpåseskatten var ett förslag som L fick igenom i JÖK-förhandlingarna. Man trodde att detta var det sista vansinniga förslaget från L, men förslaget om att införa vägavgifter på motorvägar på vissa sträckor, är i klass med plastpåseskatten!

Nu fick vi beviset att liberaler vistas i sin egen drömvärld med stora och ljudisolerade väggar mot allmänheten. L tar till vad som helst i desperation att försöka kravla sig över 4-procentspärren. Men att hoppa på det överfulla klimatångesttåget kan knappast vara rätt väg. Vilka genier har kommit på denna idiotiska idé? SD går som loket i opinionen och varför kopierar man inte några av deras idéer, om man vill vara kvar i riksdagen.

Först den kontraproduktiva plastpåseskatten och så nu detta. Allt pekar på, att det blir ur den Björklundska dimman och in i det Sabunska mörkret istället och exit riksdagen.
L har snart sitt landsmöte i november och där lanserar partistyrelsen, på initiativ av Nyamko Sabuni, ett förslag om att ta ut vägavgifter, när du som bilist kör på en viss vägsträcka. Man kallar detta för ”klimatsmart!”

"Klimatsmart" måste vara ett av dom mest missvisande nyorden dom senaste årtioenden. Finns väl inget smart med, att klimathotshypokondriker springer runt och vidtar en massa symbolåtgärder i tron, att det skall påverka klimatet. Se bara på luften i Stockholm, där nivåerna är nere på 1960-talet. Trots detta genomför man restriktioner mot bilisterna. L:s förslag är i samma division, det kommer inte att bli någon förändring överhuvudtaget.

I den rapport som L tagit fram, skall man förmå svenskarna att ställa bilen och i stället resa med kollektiva färdmedel. Samtidigt är kollektivtrafiken på många håll redan hårt överbelastad och en del av problemet med underfinansierad infrastruktur. Hur detta skall gå till framgår inte av förslaget och det är typiskt för alla gröna förslag. Konsekvenserna existerar inte.

L föreslår att elbilar ska undantas och slippa vägavgifterna. Att tillverka ett Tesla-batteri kräver lika mycket energi som att köra en VW Polo 20 000 mil. Att återvinna metallerna i ett Tesla-batteri kräver lika mycket energi som att köra en VW Polo 40 000 mil. En -05 Merca 220 CDI kan du köra 19600 mil med och tillverkning av bil samt service etc. Det motsvarar tillverkningen av ett Tesla batteri. När Teslan sedan har gått 19600mil har den troligen fått byta batteri minst 2 gånger. En elbil kommer inte i närheten av att förbättra utsläppen, än en gammal diesel bil utan partikelfilter. Detta är klimatsmart enligt L och klimatalarmisterna.
 
Helena Gellerman L:s klimatpolitiska talesperson: ” Hela Sverige måste ställa om, vi vill få en överföring från fossilt bränsle till fossilfritt, är det nödvändigt för att nå klimatmålen till 2030.” Helena Gellerman har inte någon som helst susning om vad hon pratar om, vad det innebär att göra Sverige fossilfritt 2030, om det ens är möjligt! Hon rabblar bara politiska fraser som en goja!
Att göra Sverige fossilfritt är löjeväckande luthersk
svensk symbolpolitik. I Parisförhandlingarna fick Kina och Indien ”frisedel” fram till 2030, att öka sina utsläpp. Politiker, alarmister och de senaste årens energiministrar kan inte räkna och saknar därför uppfattning om proportioner. Om Parisöverenskommelsen genomförs uppstår en samhällskollaps. Förödande energifattigdom kommer att ta livet av miljarder människor. Trump har via sina rådgivare förstått detta och hoppade av Parisavtalet. Innan presidentvalet har Trump sagt, att hans klimatgrupp, skall komma med ett klargörande om klimathysterin. Foliehatten kan redan se hur EU:s och Sveriges klimatalarmister kommer att bli hysteriska!

För Sveriges politiker är inte Parisöverenskommelsen alls omöjligt. Fossilfritt Sveriges samordnare Svante Axelsson är mycket målmedveten och han tycker det går för sakta.
Saxat ur DI: ”På tema flyg vill Fossilfritt Sverige att regeringen tar fram mål för fossilfritt flyg där mer pengar till investeringar för att elektrifiera flyget ska finnas med.” Det verkar vara ett riktigt bra mål, att strö svenska skattepengar över utländsk flygindustri!
Isabella Lövin tycker att utredningen verkar realistisk och vill göra biobränsle av skogen. Första steget är kanske att förstatliga skogen, för att trygga klimatkampen?

Med L:s förslag skall vi betala vägarna en tredje gång. Fordonsskatten och bränsleskatten och nu en tredje gång med vägavgifter? Räckte det inte med vägtrafikskatten som chockhöjdes i budgeten. Om bara 50% av fordonsskatten gick till underhåll av vägar, så skulle vi ha världens finaste vägar. Idag har vi bland dom sämsta i Europa. Dessvärre är det inte så, utan bilisterna ska också via skatt på skatt, finansiera "den stora elefanten i rummet". I JÖK Idag finns bara 2 prion, ta in fler invandrare, sjuka och äldre(som får pension direkt) och hur ska det finansieras förstår alla.
 
Liberalerna gör tydligen allt för att åka ur riksdagen. Uppenbarligen fattar de inte att vi bilägare har betalat för dessa vägar mer än en gång och ingen politiker med tveksamt intellekt ska röra detta. Skicka ut L och MP ur riksdagen, så ska vi nog få bukt med Lööf också. Vi sätter henne på skodiet lagom till nästa val.
 
Motorvägarna byggdes för att avlasta genomfartstrafik genom tätort. Med avgifter flyttas trafiken tillbaka till tätorterna. De som kör illegalt struntar i räkningarna från Transportstyrelsen. Sedan gammalt vet vi, att man kallar det för avgift till förmån för ett visst ändamål, men när pengarna tas i anspråk så förskingras de på allt möjligt annat fullkomligt onödigt och kostnadsdrivande.
Det betalas in 47 miljarder i bensinskatt varje år + diesel skatt vid pump + höjd fordonsskatt på dieselbilar +fordonsskatt på bensinbilar. Slutsumman hamnar på 120-140 miljarder, det ska då ställas mot att statliga vägnätets underhåll kostar enl
igt Trafikverkets revision 2019-09-18 hör och häpna 8 miljarder!!! Åtta miljarder av 130 miljarder inbetalt i drivmedel och fordonsskatter och nu vill någon planta till parti som Gud glömt vattna, lägga på ännu mer kostnader. Vart har biltull, bensin- och bilskatten tagit vägen, om det saknas pengar till vägarna?
 
Bilismen är en outtömlig källa att klämma ut skattepålagor , har man bil, har man pengar som staten kan slita ut, ur redan hårt ansatta plånböcker med sedvanliga och lögnaktiga miljöargumentet som ständig följeslagare. Liberalerna ger här en dubbel spottloska med massövervakning på transportnätet.


1 kommentar: