måndag 3 augusti 2020

Det kom ett skrivet brev med posten!

För drygt fjorton dagar kom ett brev med posten och förvåningen var stor. Namn och adress var handskrivet och döma av handstilen skrivet av en kvinna, men ingen avsändare! Det är så sällan detta numera sker, att Foliehatten nästan blev lite skraj för vad det kunde innehålla. Givetvis blev Foliehatten nyfiken – vem vill skriva till mig. När han öppnade brevet var det handskrivet av en kvinna/tjej på mer än en halv A4 sida och det var från Jehovas vittne!
Texten uppmanade Foliehatten att ta sig samman och söka Gud och det fanns hänvisningar till Bibeln. Det fanns också en förklaring till varför jag fått detta brev och anledningen var Covid-19 pandemin. De kunde inte knacka dörr längre och skrev därför brev. Ordagrant lyder brevet till mig så här:

"Hej!
Mitt namn är Mikaela och jag är ett Jehovas vittne. Jag tar del i ett frivilligt världsvitt arbete som går ut på att förmedla positiva tankar från Bibeln. Pga rådande pandemi kan vi inte besöka människor i deras hem, utan vi försöker nå dem via brev.
Många är oroliga nu över det som händer. Därför vill jag dela med mig av det hopp som Bibeln ger oss om framtiden. Bibeln lovar att förhållandena kommer att bli bättre för oss alla på jorden. (Uppenbarelseboken 21:3,4) Bifogat vikblad tar upp tankar från Bibeln som inger hopp.

På vår hemsida jw.org kan du hitta fler uppmuntrande tankar från Bibeln. Där kan man läsa eller lyssna på Bibeln online, hitta Bibelns svar på olika livsfrågor och se filmklipp. Gå gärna in där om du vill.
Hoppas du får en fin dag! Med vänlig hälsning/
Mikaela

För egen del tyckte Foliehatten mest, att det var synd att de ödslade porto på en så inbiten ateist. Men visst, säkert så går de igenom sajter av typen Ratsit och ser vilka som verkar mest mottagliga i ålder och familjeförhållanden.

Foliehatten funderar om det inte är en smart marknadsföring! Många ensamma och isolerade människor som är mottagliga just nu.

3 kommentarer:

  1. Personligen är jag utan all räddning!
    Kollade mig själ på Ratsit och Hitta.se.
    Helt tomt
    Känns dock rätt så tryggt på något sätt.
    Saknar även bärbar ( och fast ) telefon.
    Verkar lite misstänkt även det ...

    SvaraRadera
  2. Vilket fint initiativ, att lägga tid och pengar på att uppmuntra sina medmänniskori denna speciella tid,och ideellt dessutom. ��

    SvaraRadera
  3. Hoppas de som likt Dig får detta brev sig tillsänt förstår värdet i det!

    SvaraRadera