I
Skånskan skriver MP:
”Vi
vill införa trängselavgifter. Vi lutar oss mot en undersökning som
visar att det skulle ge en intäkt
på en halv miljard kronor om året.Dessutom
kanske man tänker ett varv till innan man tar bilen. Miljözoner
skulle förbjuda vissa äldre fordon att köra i innerstaden och i
nybyggda områden.
Är det realistiskt att människor dör på grund av att människor kör dessa bilar? Är det rimligt att man på grund av ekonomiska faktorer låter barnen betala med sin hälsa?”
Är det realistiskt att människor dör på grund av att människor kör dessa bilar? Är det rimligt att man på grund av ekonomiska faktorer låter barnen betala med sin hälsa?”
Frågan
om trängselavgift i Malmö har legat i luften länge, men inte
uttalats från politiskt håll än. Att det kommer i nästa
mandatperiod om nuvarande ledning sitter kvar i Stadshuset,
får
man se
som givet. S ligger lågt för att inte tappa röster!
Det har det senaste året gjorts väldigt många trafikmätningar och luftmätningar i Malmö. Givetvis finns det en anledning till alla dessa trafikmätningar och luftmätningshusvagnar som flyttats runt till stadens mest trafikerade knutpunkter.
Ombyggnationer av snart sagt alla stadens tvåfiliga gator, bussfiler i hela staden och illa placerade hållplatser som stoppar upp trafiken sker hela tiden. Det gör så klart, att trafiken blir tätare med längre köer vid rödljus och vid rusningstrafik. Det har varit en väl utstuderat och effektivt taktik i trafikplaneringen som skapat ett önskat underlag för avgifter.
Det har det senaste året gjorts väldigt många trafikmätningar och luftmätningar i Malmö. Givetvis finns det en anledning till alla dessa trafikmätningar och luftmätningshusvagnar som flyttats runt till stadens mest trafikerade knutpunkter.
Ombyggnationer av snart sagt alla stadens tvåfiliga gator, bussfiler i hela staden och illa placerade hållplatser som stoppar upp trafiken sker hela tiden. Det gör så klart, att trafiken blir tätare med längre köer vid rödljus och vid rusningstrafik. Det har varit en väl utstuderat och effektivt taktik i trafikplaneringen som skapat ett önskat underlag för avgifter.
Dessutom
är detta ett sätt, att hjälpa till att få de som flyttar in till
Malmö, att ha mer vänster inriktade politiska åsikter och
värderingar. Då dessa i större utsträckning bara har en eller
ingen bil alls.
Därtill kan vi också lägga avsaknad av eller mycket begränsade parkeringsmöjligheter vid alla nybyggnationer. Malmö stad har även höjt p-avgifterna kraftigt. Precis som det är ett miljöproblem, att bilar inte rullar, utan står still. Fler och fler gator längre ut i perferin beläggs också med p-avgifter. Eftersom p-platserna minskar, är för att de istället vill få in bilarna i p-garage. Dessa avgifter har också ökat, till över 100:-/tim på många platser. Det är högre kvm-pris än på ett lyxhotell! Enda syftet är att öka skatteinkomsterna, främst från de som ej röstar på S, MP, V och F!. Kommunledningen har sett till att inte skapa fler högerinriktade områden som Västra Hamnen, utan måste bygga för S och MP inriktade politiska inflyttare, allt för att säkra den långsiktiga makten.
Därtill kan vi också lägga avsaknad av eller mycket begränsade parkeringsmöjligheter vid alla nybyggnationer. Malmö stad har även höjt p-avgifterna kraftigt. Precis som det är ett miljöproblem, att bilar inte rullar, utan står still. Fler och fler gator längre ut i perferin beläggs också med p-avgifter. Eftersom p-platserna minskar, är för att de istället vill få in bilarna i p-garage. Dessa avgifter har också ökat, till över 100:-/tim på många platser. Det är högre kvm-pris än på ett lyxhotell! Enda syftet är att öka skatteinkomsterna, främst från de som ej röstar på S, MP, V och F!. Kommunledningen har sett till att inte skapa fler högerinriktade områden som Västra Hamnen, utan måste bygga för S och MP inriktade politiska inflyttare, allt för att säkra den långsiktiga makten.
Inser
inte MP att många
måste ha bilen för att komma till och från jobbet. Andra behöver
den i arbetet. MP är emot bilar. Svårare än så, är det inte.
Är
inte
MP
medvetna om begreppet bilmålvakt eller så är det en del av deras
omfördelningspolitik.Vinnare är alla invandrare
som använder en bilmålvakt(finns
åtskilliga tusen i Malmö)
som helt plötsligt får mindre bilköer och mer p-platser, när de
ska shoppa och sitta och hänga på caféet. Förlorare är som
vanligt hederliga svenska arbetare som får mer utgifter och längre
restid till jobbet. Med tanke på frekvensen målvakter, blir det nog
inte så mycket pengar. Marknaden
för bilmålvakter i Malmö kommer blomstra som aldrig förr.
Malmö kan ju börja med skrota de 10000
bilmålvaktsbilar som kör runt i staden. Där hade de gjort en insats. Om
MP vill förbättra miljön som de säger är deras viktigaste
fråga, är det märkligt att de inte gjort något åt saken. Dessa
bilar är oftast gamla och mycket miljöskadliga. Men MP vågar väl
inte stöta sig med sina
väljare=invandrare!
För
att minska biltrafiken vill MP satsa på ökad
kollektivtrafik (avgiften
för kollektivtrafiken har skjutit i höjden)
och supercykelstråk(elcyklar
subventioneras
med 1,2 miljarder)!
MP vill också satsa på spårvagnar i Malmö. Spårväg mellan Västra hamnen och Lindängen skulle kosta 2,7 miljarder kronor och Västra hamnen till Rosengård 1,52 miljarder.
MP: ”Vi vill se tre spårvägar, men två är utredda.” I Storstadsavtalet röstade regionen nej.
MP vill också satsa på spårvagnar i Malmö. Spårväg mellan Västra hamnen och Lindängen skulle kosta 2,7 miljarder kronor och Västra hamnen till Rosengård 1,52 miljarder.
MP: ”Vi vill se tre spårvägar, men två är utredda.” I Storstadsavtalet röstade regionen nej.
2030
ska
cykeln
vara det fordon Malmöborna väljer i första hand. Undrar
hur dessa människor tänker. Den skånska vintern är ökänd med
mycket blåst och snödrivor. Att en cyklist som bor i utkanten av
Malmö (Limhamn eller Bunkeflo) som behöver ta sig in till city till
sitt arbete, under dessa väderförhållanden, blir nog inte
aktuellt.
Om
MP i Malmö hade studerat biltullarna i Stockholm hade de kanske
upptäckt en del. Biltullar
infördes
för minska trafiken.
Man
höjde taxorna kraftigt, eftersom de som ville åka från en stadsdel
till en annan, gick det fortare att åka ut ur stan och runt. Man
höjda
taxorna när
man upptäckte detta och då slutade
de flesta med detta,
efter
de höjda taxorna, för att istället kryssa sig igenom stadsdelar,
när
de väl åkt in genom tullarna, d.v.s. mer trafik. Samtidigt infördes
tullar för att även åka ut ur stan. Det
var en motsats
till tanken, att få bort bilarna från innerstan och ut på lederna
runt stan.
Löftet
om att pengarna oavkortat skulle gå till kollektivtrafiken bröts
av regeringen – S
och MP. S
och MP lovade
dyrt och heligt gång på gång, att pengarna skulle gå tillbaka
till Stockholm
som skulle användas
till kollektivtrafiken. Pengarna går idag istället rakt ner i
statskassan. De
som måste
använda bilen mycket, har
fått en skattehöjning på 1000-2000:-/månad. Så
dom 500 miljoner som MP räknar med, kan de känna sig blåsta på!
De
rödgröna har kört Malmö i botten fullständigt med sin kravlösa
bostads- och bidragspolitik riktat till immigranter. Det bor fler
invandrare än svenskar i Malmö. Nu skjuts människor mitt i
centrala Malmö mitt på dagen. Staden är kraftigt beroende av
omfördelningen
av pengar (5,2 miljarder)för
att gå runt. Om Malmö är de rödgrönas skyltfönster säger det
rätt mycket om vart Sverige är på väg, om de rödgröna får
fortsätta bestämma i Sverige. MP
är förvirrade själar som borde fråntas alla vuxenrättigheter,
förhoppningsvis leder sådana här stolligheter till att de ramlar
ur kommunfullmäktige också. I Malmö vore det bättre att införa
en skatt på skjutningar.
Inget har man lärt..
SvaraRaderaHur många bilmålvakter finns det i Malmö?
Det enda som kommer att hända är att vanliga arbetande medborgare får betala mer skatt - målvakterna få bara ökade skulder som de ändå aldrig kommer att betala..
mp => stäng - stoppa - lägg ner...