måndag 22 juli 2019

Får Italien slut på ”Döden på Medelhavet?”

Man har med våld rensat upp vattnen runt Adenviken från somaliska sjörövare och idag är det i stort sett riskfritt för fartyg att passera.

På exakt samma sätt skulle man på extremt kort tid avsluta migrantströmmarna över Medelhavet. En aktivitet långt värre, än somaliska pirater, med många inblandade i verksamheten, kriminella, smugglare, men framför allt NGO. Men det saknas politisk vilja från EU, att ta itu med problemet. Foliehatten gissar, att det är Tysklands Merkel som är bromsklossen! Idiotin och godheten är ledstjärna, samtidigt som de europeiska samhällen, knakar i sina fogar, från pressen och brottsligheten av migranterna.
Italien har tagit i med hårdhandskarna mot de båtar/segelfartyg som smugglar över migranter. Numera beslagtar de båtar.

En faktadokumentären av Lauren Southern Youtube speglar verkligheten och visar EU.s enorma hyckleri och
den är politisk dynamit!
Videon visar:
NGO.s totalt korrupta affärer med människosmugglingen.
Läkare hos Läkare Utan Gränser tar mutor och smugglar personer direkt till Aten, med fejkade sjukdomsfall.
I stort alla är ekonomiska "flyktingar!"
Turkiska flyktingläger är totalt korrupta och huserar en massa ISIS och al-Qaida terrorister, kristna utsetts för våld och mord.
UNHCR har ingen som helst koll på situationen.
Alla SR:s utsända "journalister" bedriver ”Fake News!”  Det dröjde inte många timmar innan den blev nedtagen av Youtube. Nu ska det ligga uppe en ny kopia. Den senaste utvecklingen visar tydligt att "di gode" inte drivs av någon sorts humanitet. Det handlar om deras uppblåsta egon och de är vänsteraktivister.

Den spanska tidningen El Mundo skrev i förra veckan om en 
smuggelbåt i Alboránsjön r en del av Medelhavet kring den 
spanska ön Alborán innanför  Gibraltar sund. 
Den utgör den västligaste delen av Medelhavet och gränsar i öster)
där folket ombord bevittnade den ultimata grymheten.
På eftermiddagen den 5 juli lämnade båten stranden i Kariat 
Arkmane i Marocko, inte långt från Nador, med 17 västafrikaner 
ombord. När de kom in  spanska territorialvatten vid gryningen 
följande morgon, tog den spanska räddningstjänsten dem till 
hamnen i Almería.  De var 16 som steg iland. Vad hände med den 
som försvann?
En av de unga männen som hade varit ombord, berättade för en 
Röda Kors-medarbetare: Smugglaren Oumar Diallo från Guinea, 
hade samlat 2500 euro från var och en av passagerarna, upptäckte 
att en av dem hade tagit lite juice från honom och reagerade genom,
att skära av huvudet och kasta det överbord.
Den huvudlösa kroppen lämnades kvar ombord, för skräck och varning. De andra passagerarna skakade av rädsla, men vågade inte ens öppna sina munnar vid tanken på att de själva skulle bli nästa offer.
El Mundo
berättar att flera ekonomiska migranter, har blivit stela av skräck, att bevittna sådana grymheter. När drömmarna om migration möter verkligheten, förlorar folk huvudet, förklarar en psykolog i Tanger. En man från Kamerun berättade att en mamma hade kastat sitt eget barn överbord, under överfarten. Det speciella är, att fler migranter tror, att de måste offra en själ i utbyte mot överlevnad.

Tyskarna verkar vara speciellt aktiva med att plocka upp migranter nära den afrikanska kusten för att sedan föra över dem till någon hamn i Europa. Att det är Tyskland som drivit på detta vansinne i Medelhavet har en viss förklaring att Bremerhaven, en av Tysklands största hamnar nu dras med galopperande arbetslöshet.


Saxatur artikeln: ” Stödet till socialdemokraterna har dramatiskt ebbat ut, i hela Tyskland, de senaste åren, men ingenstans är nedgången så stor som i Bremen, där Bremerhaven ingår. Socialdemokraterna har dominerat den stolta hamnens politiska scen, sedan slutet av andra världskriget. Vunnit 19 raka val och har haft makten i 73 år. Detta sluta den 26 maj, med Europaparlamentet och statsval i Bremen. Detta dåliga valresultat i båda valen, skulle kunna påskynda slutet av socialdemokraternas brutala koalition med förbundskansler Angela Merkels center-rättunionen i Tysklands nationella lagstiftare och ytterligare minska centrumets vänster övergripande inflytande på Europas politiska landskap.”


Ett nytt fartyg(segelbåt) dök den 19:e maj, en tyskflaggad segelbåt Josefa, på 14 meter. Den ligger lägligt utanför Libyens kust på lagom avstånd för att ta upp en last. Båten verkar helt sakna certifieringar och verkar inte ens korrekt infört i fartygsregistret och den klassas som en slags fritidsbåt. Vem/vilka organisation som lyckats segla den ifrån Tyskland hela vägen, finns det inga uppgifter om.
En segelbåt är allt som ”godhetsapostlarna” kan få fram just nu, godhetskapitalet har alltså sinat. Förutom Josefa som just nu ligger straxt utanför territorialvattensgränsen utanför Tripoli, så finns det ytterligare en segelbåt av ungefär samma dimensioner.
Hon heter Ariadne, är också tyskflaggad men ligger just i hamnen Mgarr eller Mgiarro på Malta.


Har intresset börjat att svalna hos gemene person, när det börjat gå upp för dem, att det är fråga om smuggling. NGOerna verkar lite desperata nu och några av deras tiggarsidor har uppdaterats med att istället för 50 Euro i tiggeribelopp så står det nu 5 Euro. Tala om devalvering av godhetskurserna.


Det tyskägda fartyget Sea Watch med holländsk flagg, har tagit bort den översta tiggartweeten och de skriver på Twitter att de kastar in handduken. ”Our humanitarian mission is finally complete. Thanks to the Commander and all the crew.

Sea Watch  bordades av italienska militära soldater och fartyget är nu taget i beslag av Guardia de Finanza. Hon ligger ankrad cirka 800 meter utanför hamnen i Lampedusa, så ingen som helst media kan komma åt att filma eller göra intervjuer.
Sea Watch  försäkring upphörde den 7 Juli 2019 och kommer med säkerhet inte att kunna förnyas, eftersom hon har använts i kriminella handlingar, då upphävs försäkringens giltighet, om man inte kan säga att den redan har upphört, rent tekniskt
Större summor av kontanter ska påståtts ha hittats ombord på Sea Watch.

Nu behövs det bara ett par underskrifter på ett beslagsprotokoll så är Sea Watch  och Mare Jonio italienska
statens egendom och de kan i praktiken skrota fartygen.

Hanteringen av den gripna kaptenen på räddningsbåten Sea Watch, tyska Carola Rackete, har lett till politiska spänningar mellan Tyskland och Italien. Det pågår en bitter dragkamp mellan den tyska organisationen bakom fartyget Sea Watch  och den italienska regeringen och inrikesministern Matteo Salvini som vinner väljare på sitt invandringsmotstånd.

Den 31-åriga tyskan sa i en intervju med italienska Corriere della Sera, att hon ber om ursäkt för att hon på trängt sig förbi det italienska militärfartyg som försökte blockera båten. från att köra in i Lampedusas hamn. Hon ansåg, att det inte fanns inte något annat val. Carola Rackete har satts i husarrest. Hon anklagas både för flyktingsmuggling och för att ha trängt sig förbi militärfartyget och därigenom utsatt fyra poliser för livsfara.

Tysklands president Frank Walter Steinmeier sa i tysk tv att "någon som räddar människors liv kan inte räknas som en brottsling."

Italiens inrikesminister Matteo Salvini svarade snabbt:
"Vi ber vänligt Tysklands president att bry sig om vad som händer i Tyskland och om möjligt, be sina medborgare, att inte bryta mot italienska lagar."


Efter det Carola Rackete gripits, har två tyska tv-personligheter startat en donationskampanj för att täcka kostnaderna för hennes försvar. En liten uppdatering den 20/7 om läget i insamlingen till förmån för Carola Rackete. Insamlingen har fått 36 126 gåvor om totalt 1 007 743,44 EUR. Insamlingen håller på månaden ut.
 Kuslig att så många personer är villiga att stödja kriminell verksamhet.
 

I PK- Sverige och framför allt i SVT och SR pekas Lega Nord ut som främlingsfientliga, för att dess ledare Salvini kommer att föreslå lagskärpningar med bötesstraff på uppemot 1 miljon euro för hjälporganisationer och ett förslag som gör det enklare att beslagta farkoster. Hyckleriet i Sverige om verksamheten på Medelhavet är gränslöst.

Det är nästan en gudomlig ironi hur denne "rasist"(utpekat av MSM och Public Service) till politiker, troligen räddar tusentals, från att framöver drunkna i Medelhavet. Det alla borde fundera över, varför Läkare utan Gränser, är inblandade i den här människohandeln. Att godhessignalera genom att befrämja verksamhet som skickar mängder av människor i döden. Måtte detta vansinne äntligen gå mot sitt slut. Ledarna för de NGO:er som varit inblandade i taxiverksamheten borde få synnerligen stränga straff om världen vore rättvis.


Sea Watch har gjort sig skyldiga till följande brott enligt italienarna:

Medverkat till illegal migration.
Troligen haft kontakt med smugglarna direkt, eller indirekt.
Utsatt sin "last" för onödiga påfrestningar.

Ordervägran.

Äntrat Italiens territorialvatten utan tillåtelse.
Seglat omkring med ett ocertifierat fartyg, trots att de skulle åtgärdas. så snart de kunde.
De fick inte ägna sig åt räddningsuppdrag förrän dessa blivit åtgärdade.
Sea Watch har varit inne på tunisiskt vatten utan tillåtelse och utan att meddela Tunisiens kustbevakning.
Eftersom de varit inne på Tunisiens vatten, så kan de ställas inför rätta i Tunisien också
Vid upprepade tillfällen stängt av sin AIS, och därmed äventyrat säkerheten till sjöss
Vid upprepade tillfällen påstått att
Sea Watchs maskineri krånglade och gjorde ojämn hastighet utan att anropa undsättning enligt sjölagen och därmed utsatt sin ”last” för risker.
Kaptenen har ansvar för sitt fartyg och sin last och att framföra fartyget med krånglande maskineri brukar anses vara så oansvarigt att det är ett brott. I synnerhet eftersom det är ett upprepat farligt beteende.


Italien har politiska problem på flera plan. Dels så är rättsstaten Italien, åtskild ifrån den politiska. Det föreligger en spricka mellan åklagarna och domstolarna, visavi Matteo Salvini.
Därför är Salvinis "security decree" om att inte låta NGO-fartyg anlöpa Italienska hamnar inte riktigt genomfört genom hela rättsapparaten. Det verkar som att det föreligger en hel del lagarbete innan det kan bli en helt genomförd "lag."
Det är troligen därför som de tar fartygen i beslag och håller dem så länge det bara går. På så vis så kastar Italien "grus i maskineriet" på NGO:erna. Vi får se, om Italien har nya överraskningar att komma med ?
Författningen i Italien möjliggör tydligen inte snabba lagändringar. Matteo Salvini spelar med de kort han har och han verkar spela dem väl. 


Precis som i Sverige ökar bedrägerierna med många identiteter. Det har skett gripanden i Italien av personer, misstänkta för bedrägerier gjorda med migranterna som kommit till Italien, genom dubbla, tredubbla eller mångdubbla registreringar av samma person, så har nödpengar betalats ut.

En italiensk tobakshandlare sköt ihjäl en migrant som försökte råna hans butik och återigen så togs diskussionen upp om utökat självförsvar. Italien är på gång att förbereda en sådan lag.
Något för Morgan Johansson, att titta på, så Sverige slipper skämma ut sig!

Maffian är givetvis på ”hugget” när det gäller att tjäna pengar. I italiensk press skriver man inte rakt ut, men nästan, att NGO-fartygen har i praktiken blivit transportmedel för prostitution och kriminalitet. I flera år har de fraktat nigerianska kvinnor till prostitutionsnätverken (under näsan på myndigheterna).
De nigerianska männen lever i regel som hallickar eller smågangstrar i samarbete med maffian, i bl.a. den Italienska staden Turin.
Samtidigt får man också ge maffian en eloge. En "maffia-talesmän" har tagit till orda om "att de ska ta hand om invandringsproblemet." Det är inte precis vad man kan förvänta sig av dem. Maffian är maffian och de brukar inte gilla våld mot åldringar , barn eller kvinnor. Maffian har börjat lära upp nyvunna lojala afrikaner, att klå upp de afrikaner som beter sig vidrigt.


Foliehatten gillar vad italiensk press skriver till skillnaden från den skamlösa MSM i Sverige. Man beskriver verkligheten som MSM aldrig skulle göra, då skulle Bonniers göra mängder av journalister arbetslösa.
”I fem år har propagandan ifrån NGOs grundats på lögner. Grunden till alla halmgubbar, upprepad till utnötningens punkt i namnet av obegränsad immigration och ovillkorlig asyl, är att invandrarna flyr ifrån krig och svält. Sedan år 2015 har ett av de mest grymma konflikterna i detta årtionde kämpats i Jemen, men ingen flykting
frän Jemen har flytt via Libyen, sedan kriget startade. I flera år har tusentals bangladeshier och pakistanier flugit från Dhaka till Tripoli på reguljära planerade flighter. De har sedan packat in sig in i de överfulla smuggelbåtarna. Dessa båtar tar sig till avtalad plats och tid ute på havet, med de lägligt väntandes NGOerna utanför den Libyska kusten. Det är tusentals senegaleser och nigerianer som har kommit till EU tillsammans med pakistanier och bengaler. Det är verkligen synd att Senegal är ett land, där befolkningen lever i fred och har en BNP som har ökat med 7% per år och som har garanterat (minst) ett decennium av välstånd. ”

Bales = halmbalar och hur många halmstrån behövs det, innan det blir en halmbal som man säger här i Absurdistan. Författaren tycks mena att Sea Watch är en NGO som plockar det sista halmstrået överallt och närsomhelst och hoppas få ihop en hel hög med halmbalar. Det fanns ingen femårig död flicka ombord. Sea Watch ljög rakt upp och ner!

Slutklämmen är elegant: ”In 2016 when the NGO ships were at the peak of their activity and operating without limits before the coasts of Libya, 4,581 human beings disappeared at sea. In other words, there are 4,200 lives of difference between bales and reality.” Det är 4200 livs skillnad mellan halmbalarna och verkligheten.

Taxiverksamheten över Medelhavet som även Sverige har medverkat i, har gjort många smugglare oerhört förmögna.
För några veckor sedan greps i Tripoli några etiopier med verkligt stora summor ”cash” i ett kassaskåp. Den libyiska polisen hittade mängder av bevis till hur smugglingsverksamheten går till. Gruppens huvudman, egentligen en etiopisk kvinna befann sig dock utomlands. De har byggt fastigheter i bland annat Dubai, med sådana smugglarpengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar