måndag 20 maj 2019

Har Volvo drabbats av hbtq?

Foliehatten trodde i sin enfald att kineserna som äger Volvo bestämmer, men när man jämför annonserna, inser man att det är svenskar som har kommandot!




För någon vecka sedan, hade Volvo två liknande annonser på Facebook. En på deras huvudsida och en på deras polska sida. Man ser direkt, att det är stora skillnader mellan annonserna! På den vänstra annonsen håller två homosexuella män varandra i handen, bredvid en liten flicka som kör en Volvo-leksaksbil.
Anno
nstexten: "Fokusera på din karriär eller din familj, från och med nu, kan du göra båda hos Volvo Cars, eftersom vi erbjuder anställda inom EMEA-regionen sex månaders betald föräldraledighet, oavsett kön. Läs hela historien här.

När Volvo påpekar, att de tar bort alla negativa kommentarer som bryter mot deras "sociala medias regler”, undrar man varför de överhuvudtaget tar i en annons som faktiskt är provocerande för vissa! Foliehatten undrar också, vad är som anledningen till att man går ut med en sådan annons, vem är intresserad av andras sexuella läggning, när man skall köpa en bil? Inser inte Volvo att man kan tappar bilköpare som blir förbannade, när de ser sådana annonser. För övrigt tycker Foliehatten att Volvos kvalité har försämrats de senaste åren. När Foliehatten hämtade sin ”ristraktor” Toyota på verkstaden, frågade han reparatören vilken bil man inte skulle köpa – Volvo blev svaret.
 
Tittar vi på den polska annonsen ser vi, ett normalt par med en liten pojke i en Volvobil och kommentar-sektionen var fylld med skämt om skillnaden mellan de två annonserna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar