söndag 8 december 2019

Svensk medias hatobjekt ”No 1” Donald Trump har hittills gjort allt rätt!

Få är medvetna om, att det var inte den globala eliten som lanserade Donald Trump, utan det var det vita amerikanska fotfolket och den djupa olusten från andra håll mot den korrupta kärringen Clinton som gav Trump presidentposten. 

Trump är så här långt definitivt ingen sämre president än den "sexige" Clinton och ”massdödaren” Bush Jr. Status quo-presidenten Obama vågade inte göra så mycket kontroversiellt, annat än drönarattacker mot terrorister vilket var mycket bra samt en sjukförsäkringslag som senare revs upp. 

Att kräva att varje Nato-medlem skall upp på 2 % av BNP till Nato är rimligt och rättvist. Hävdar man något annat tar man del för mycket av svenska medier. Trumps uttåg ur det hopplösa Mellanöstern, för att istället ägna sin koncentration på mullorna i Iran var taktiskt rätt. Trump klarar inte av att bomba Iran till ödeläggelse, utan han får försöka att svälta ut mullorna och den på vägen befria Irans folk. Europeiska/svensk media har fel om Mellanöstern, låt den västra delen gå över till Ryssland så Putin kan lära sig hur kostsamt det är, att leka strateg i ett sterilt geopolitiskt område.
 
USA har goda relationer med Israel, men räcker detta stöd, för att lugna den judiska lobbyn i USA? Trump har satt sig på diskussionsnivå med Ryssland istället för konfrontation, vilket är smart, med tanke på kärnvapenarsenalerna båda länder har. Nordkorea låter han hållas, men lär desarmera Nordkorea i sin andra presidentperiod. Det räcker med några precisa fullträffar med stor kraft på rätt punkter. 

Det enda frågetecknet i Trumps utrikespolitik är hållningen till Venezuela, men även här kan man vänta en diplomatisk och ekonomisk offensiv i andra perioden. Det enda felsteget Trump gjort var att erkänna olagliga israeliska bosättningar på Västbanken, en onödig eftergift till den inhemska judiska hobbyn. Man måste ta hänsyn till palestinierna också. Det är inte många amerikanska soldater som offrats under Trumps 3 år, lika få eller knappast några alls som under Obamas första period.
 
Inrikespolitiskt har Trump gjort det mesta rätt hittills, trots den judiska lobbyn hets mot honom och trots Trumps överdrivna stöd till Israel. Det går snabbare att peka på fel i Trumps inrikespolitik, än alla rätt han gjort inrikespolitiskt.

Trumps tullpolitik är rättvis mot amerikanska företag och anställda vad än européerna/svenskar eller kineserna säger. Hans oljeskiffersatsning skall ställas mot Kinas tusentals kolkraftverk. Trumps migrationspolitik har folkets stöd eftersom demografin i USA liknar det svenska tillståndet, men den svenska dynamiken i tillståndet vill Trump absolut hejda. Hans politik är inte heller på något vis diskriminerande mot minoritetsgrupper som afroamerikaner eller latinamerikaner vilka som medborgare eller lagligt uppehållande i USA ses som vilka amerikaner som helst.

Arbetslösheten är nere på rekordlåga siffror. Trump skall ha kredit för att han i tid, fick upp ögonen för kinesisk infiltration via digitala system. Han börjar sätta stopp för det, är något Foliehatten inte kan se, att de tre tidigare liberala och liberalkonservativa presidenterna gjort i den heliga öppna handels namn, möjligen möjligen Bush men inte de andra två eller Hillary Clinton om hon hade valts? Hade hon vågat att hårt konfrontera Kina på något område?

Den judiska
lobbyns kanonaden mot Trump i USA från media och universitetsvärlden är svårtolkad, när börsen går så bra och Trumps vänlighet mot Israel som är bevisad, men det kan handla om att finansjudarnas strategi, för ökad globalisering anses hotad av Trump och hans tullpolitik. Hur judarnas strategi skall kunna samsas med ett framväxande Kina på spelplanen, står skrivet i stjärnorna. Kanske tror Bloomberg att han har lösningen, ve och fasa.
 
Trumps ålder kan ställa till det under hans andra period i hans vision, att det är Kina som överallt måste mötas när möjlighet finns, för att säkra den västerländska civilisationen som framförallt vi svenskar kände den och trivdes i den fram till detta årtusendes början. Får Trump vara frisk och stark fram till -24 har han lagt en god grund att från nordamerikansk, europeisk och oceanisk styrkeposition stå upp mot Kina.

Trump gick till val med löftet om att rensa Washington DC och därmed hela USA på korruption, vilket är precis vad han
har gjort. Trump raserar decennier av korruption. Tiotusentals kommer att fängslas och landsförrädare kommer att avrättas. 2020-2024 kommer bli episkt! Demokraterna är så djupt insyltade i korruption och mygel sedan Hillary kampanjen, att man försöker sig på denna charad, med att anklaga Trump för Ukrainaaffären. Det är ren och skär panik och det visar att media och Democrats är korrupta hycklare.
 
Trumps valseger 2020 är så gott som klar. Demokraterna har ännu inte accepterat att Trump vann 2016 och fortsätter leta/hitta skäl att avsätta Trump. Det kommer inte att lyckas den här gången heller. Det är märkligt att demokratin bara fungerar, när folkviljan gynnar vänstern.


1 kommentar:

  1. Säsongshälsning till alla mina vänner, jag är här för att dela ett litet vittnesbörd. Jag heter Ulla Lindström, jag är från Göteborg, är 40 år gammal. Jag gifte mig 31 år. Jag har bara ett barn och jag levde lyckligt. Efter ett år av mitt äktenskap blev min mans beteende så konstigt och jag förstår inte riktigt vad som hände, han packade ut från huset till en annan kvinna som jag älskar honom så mycket att jag aldrig drömmer om att förlora honom, jag försöker min möjligt bäst för att se till att min man kommer tillbaka till mig men helt till ingen nytta, jag gråter och gråter och söker hjälp, jag diskuterade det med hans familj men jag fick inget svar. Så min bästa vän Anna Johansson lovade att hjälpa mig . Hon berättade för mig om en man som heter Drosagiede, hon berättade för mig att han är en väldigt bra man och en riktig man som man kan lita på och det finns inget som rör kärleksproblem som han inte kan lösa och hon berättade för mig hur han har hjälpt ett oräkneligt antal människor i återställa deras förhållande. Jag var verkligen övertygad, jag kontaktade snabbt hans e-postadress, doctorosagiede75@gmail.com eller hans WhatsApp på 2349014523836 eller Viber på 2349014523836 Jag förklarar allt mitt problem till honom, han sa till mig att jag inte borde oroa mig för att alla mina problem kommer att lösas omedelbart . Han berättade för mig vad jag skulle göra för att få min man tillbaka och det gjorde jag. Han sa efter tre dagar att min man kommer tillbaka till mig och börjar tigga, och det händer verkligen som han sa, jag blev mycket förvånad, det här är så fantastiskt. För Gud vara den härlighet som vårt förhållande är nu mycket snävt och vi lever båda lyckligt igen. Om du har ett liknande problem, kontakta honom nu och få ditt problem att lösa en gång för alla. Jag lever vittnesbörd om

    SvaraRadera