lördag 17 april 2021

EU = Europas Undergång

 De gröna med lobbyister har makten i Bryssel. De för en förvirrade miljöpolitik som de själva inte begriper. Ordet konsekvensanalys har strukits från dagordning och de beslut som fattas blir därefter. Regelmakarna i Bryssel inser/förstår inte värdet av långsiktiga spelregler. EU mobbar de medlemsländer som protesterar mot deras galna beslut. Dagens EU är skapat av George Soros m.fl. lakejer och klimatflummare.

EU är dårarnas paradis:
– EU bestämmer.
– EU beslutar.
– Sverige betalar.

EU har för avsikt att från 2025 införa nya regler som innebär att laddhybrider inte längre kommer att betecknas som ”hållbara investeringar”, vilket kan få stora konsekvenser. EU vill även skärpa utsläppskraven ytterligare vilket skulle göra det dyrare att både bygga och köpa laddhybrider.
Att
det galna extremist EU går över till elbilar kommer inte förändra något, eftersom övriga världens befolkning fortsätter köra på fossilbränslen. Det blir en fruktansvärd belastning för miljön när man ska ställa om fordonsflottan till eldrift. För att inte tala om energikrisen som väntar när elen inte räcker till. Oljekrisen på 70 talet var rena skämtet i jämförelse, med vad EU vill ställa till med.

Allt detta extrema svammel om utsläpp från bilar. Idag släpper nya fossildrivna fordon minimalt och om man jämför med en elbil när produceras, vinner fossilbilen. Foliehatten vill gärna se eldrivna långtradare köra Stockholm - Paris med batteridrift och om de kommer fram!
Personbilarnas minskning av utsläpp är ingenting i jämförelse med företagsutsläpp .
Ska vi bygga ut eller importera smutsig el eller använda hjärnan vi vanliga gräsrötter utrustats med och satsa på kärnkraft för att klara elförsörjningen?
Batterier måste laddas .


Foliehatten var faktiskt inne på att byta sin Toyota Verso till en RAV4 och han fick låna en sådan under en vecka. Laddhybrid är faktiskt ett vettigt alternativ på många sätt. Tack EU-politiker för att Foliehatten togs ur denna villfarelsen. 

En elbil kommer aldrig Foliehatten att köpa eftersom han anser att det kommer en bli en kort historia och Foliehatten ifrågasätter den korta livslängden, när batteriet skall bytas ut som kostar närmare 300.000, så han fortsätter med min gamla bensinmotor.
Vem har råd idag att betala närmare 1 miljon för en elbil som dessutom inte kan laddas upp varsomhelst. Det är en bil bara för stadsbor, eller åtminstone besuttna. Två saker måste förändras först med elbilen. Man måste utveckla och forska fram effektivare batterier som man försökt med de senaste 20-30 åren utan att lyckas.

I början av 2000 talet hette det flexifuel vilket fick massor av människor att bli miljövänner innan politiker slog ihjäl konceptet och gjorde det meningslöst. Därefter har bilarna körts på blyfri 95
med inblandning av förnybart och har sedan dess dragit mellan 0,1-0,2L mer än rena bensinbilar. Att motor går sämre och ägaren får stå för kostnaden, begriper inte de gröna khmererna. Bara miljön räddas och koldioxiden går ner. De begriper inte heller att det mesta gasen i atmosfären är vattenånga.
Vi hade nyss det renaste i Diesel Euro 6.2 som kasserades och den hugade miljövännen nu måste ersätta med en 2,5 tons suv med både bensin & eldrift som redan i til
lverkningsprocessen utgick som miljövänligt alternativ.
Vi har fått reda på att framtiden ligger i elbilen som är alternativt koleldad eller drivs av 200m höga slaktmaskiner på vischan.
Var rädd om alla gamla bilar.

Bara för att byta ut bilparken i ett land som Tyskland så måste hela världens tillgångar av Litium exploateras för att få fram bristvaran till batterier. Lycka till med miljöförstöringen alla knallhattar.
En annan fråga som knallhattarna i EU inte kan ha ett svar på är varifrån skall all el komma ifrån till alla elbilar som skall laddas?

EUs regelmakare är naturligtvis av samma skrot och korn som Miljöpartiets "häst-och-vagnare" i Sverige. Under täckmanteln av att vara miljövänlig vill MP komma åt den svenska befolkningens möjlighet till den egenbestämda fria rörlighet som bilen ger möjlighet till. Det handlar om politikens vilja till kontroll av medborgarna genom beslut i en riksdag som sedan länge kapat banden med väljarna och kör sitt eget lopp via dessa s.k "överenskommelser" som rundar valresultatet som numera är i legio.

EU vill åt EU staternas folks rätt till fri rörlighet, samma fria rörlighet som är ett av EUs fundamenta för handel och som migranter tillåts åka snålskjuts på. Slutresultatet kan bli att EU medborgare inte tillåts resa fritt ens inom det egna landet medan migranter kan fritt resa runt över hela EU i sin jakt på bästa sits.

I Sverige har politiken byggt ett land där bara de som bor centralt i de största städerna skulle kunna klara sig utan bil. I resten av landet är bilen en absolut nödvändighet.

1 kommentar:

  1. Det handlar om att göra bilägande-körande alltför dyrt för populasen, bilen skall återigen bli en statusmarkör för de snuskigt rika eller försedda med förmåner, skilja etablissemanget från pöbeln.
    Något som inte på något sätt drabbar de rika, politikerklassen eller etablissemanget, tvärtom får dessa fri tillgång till relativt tomma vägar, de slipper trängas med kreti och pleti.
    Vi har sett denna nya överklass allt mer distansera sig från folket, det kanske mest iögonfallande är att denna nya klass leds av en trojka bestående av vänstern, kapitalet och den intellektuella eliten i landet, en mycket apart gruppsex, parter som tidigare inte kunde tala med varandra delar nu säng och taffel.
    En demonstration av korruption och fascism i verkliga livet, mitt framför våra ögon, och vi både betalar och förnedras under resans gång.

    SvaraRadera