De
gröna med lobbyister har makten i Bryssel. De för en förvirrade
miljöpolitik som de
själva inte begriper.
Ordet
konsekvensanalys har strukits från dagordning och de beslut som
fattas blir därefter. Regelmakarna i Bryssel inser/förstår
inte värdet av långsiktiga spelregler. EU
mobbar
de medlemsländer som protesterar mot deras galna beslut. Dagens EU
är skapat av George
Soros
m.fl.
lakejer och klimatflummare.
EU
är dårarnas
paradis:
– EU bestämmer.
– EU beslutar.
–
Sverige betalar.
EU
har för avsikt att
från 2025
införa nya regler som innebär att laddhybrider inte längre kommer
att betecknas som ”hållbara investeringar”, vilket kan få stora
konsekvenser. EU vill även skärpa utsläppskraven ytterligare
vilket skulle göra det dyrare att både bygga och köpa
laddhybrider.
Att det
galna
extremist EU
går
över till elbilar kommer inte förändra något, eftersom
övriga
världens befolkning fortsätter köra på fossilbränslen.
Det blir en fruktansvärd belastning för miljön när man ska ställa
om fordonsflottan till eldrift. För att inte tala om energikrisen
som väntar när elen
inte räcker till. Oljekrisen på 70 talet var rena skämtet i
jämförelse, med
vad EU vill ställa till med.
Allt
detta extrema svammel om utsläpp från bilar. Idag släpper nya
fossildrivna fordon minimalt och om man jämför med en elbil när
produceras, vinner fossilbilen. Foliehatten vill gärna se eldrivna
långtradare köra Stockholm - Paris med batteridrift och om de
kommer fram!
Personbilarnas minskning av utsläpp är ingenting
i jämförelse med företagsutsläpp .
Ska vi bygga ut eller
importera smutsig el eller använda hjärnan vi vanliga gräsrötter
utrustats med och satsa på kärnkraft för att klara
elförsörjningen?
Batterier måste laddas .
Foliehatten
var faktiskt inne på att byta sin Toyota Verso till en RAV4 och han
fick låna en sådan under en vecka. Laddhybrid är faktiskt ett
vettigt alternativ på många sätt. Tack EU-politiker för att
Foliehatten togs ur denna villfarelsen.
En
elbil kommer aldrig Foliehatten att köpa eftersom han anser att det
kommer en bli en kort historia och Foliehatten ifrågasätter den
korta livslängden, när batteriet skall bytas ut som kostar närmare
300.000, så han fortsätter med min gamla bensinmotor.
Vem
har råd idag att betala närmare 1 miljon för en elbil som dessutom
inte kan laddas upp varsomhelst. Det är en bil bara för stadsbor,
eller åtminstone besuttna. Två
saker måste förändras först med
elbilen.
Man måste utveckla och forska fram effektivare batterier som
man försökt med de senaste 20-30 åren utan att lyckas.
I
början av 2000 talet hette det flexifuel vilket fick massor av
människor att bli miljövänner innan politiker slog ihjäl
konceptet och gjorde det meningslöst. Därefter har bilarna körts
på blyfri 95 med
inblandning av förnybart och
har sedan dess dragit mellan 0,1-0,2L mer än rena bensinbilar. Att
motor går sämre och ägaren får stå för kostnaden, begriper inte
de gröna khmererna. Bara miljön räddas och koldioxiden går ner.
De begriper inte heller att det mesta gasen i atmosfären är
vattenånga.
Vi
hade nyss det renaste i Diesel Euro 6.2 som kasserades och den hugade
miljövännen nu måste ersätta med en 2,5 tons suv med både bensin
& eldrift som redan i tillverkningsprocessen
utgick som miljövänligt alternativ.
Vi har fått reda på att
framtiden ligger i elbilen som är alternativt koleldad eller drivs
av 200m höga slaktmaskiner på vischan.
Var rädd om alla gamla
bilar.
Bara
för att byta ut bilparken i ett land som Tyskland så måste hela
världens
tillgångar av Litium
exploateras för att få fram bristvaran till
batterier. Lycka till med miljöförstöringen alla knallhattar.
En
annan fråga som knallhattarna i EU inte kan ha ett svar på är
varifrån
skall all el komma ifrån till alla elbilar som skall laddas?
EUs regelmakare är naturligtvis av samma skrot och korn som Miljöpartiets "häst-och-vagnare" i Sverige. Under täckmanteln av att vara miljövänlig vill MP komma åt den svenska befolkningens möjlighet till den egenbestämda fria rörlighet som bilen ger möjlighet till. Det handlar om politikens vilja till kontroll av medborgarna genom beslut i en riksdag som sedan länge kapat banden med väljarna och kör sitt eget lopp via dessa s.k "överenskommelser" som rundar valresultatet som numera är i legio.
EU vill åt EU staternas folks rätt till fri rörlighet, samma fria rörlighet som är ett av EUs fundamenta för handel och som migranter tillåts åka snålskjuts på. Slutresultatet kan bli att EU medborgare inte tillåts resa fritt ens inom det egna landet medan migranter kan fritt resa runt över hela EU i sin jakt på bästa sits.
I Sverige har politiken byggt ett land där bara de som bor centralt i de största städerna skulle kunna klara sig utan bil. I resten av landet är bilen en absolut nödvändighet.
Det handlar om att göra bilägande-körande alltför dyrt för populasen, bilen skall återigen bli en statusmarkör för de snuskigt rika eller försedda med förmåner, skilja etablissemanget från pöbeln.
SvaraRaderaNågot som inte på något sätt drabbar de rika, politikerklassen eller etablissemanget, tvärtom får dessa fri tillgång till relativt tomma vägar, de slipper trängas med kreti och pleti.
Vi har sett denna nya överklass allt mer distansera sig från folket, det kanske mest iögonfallande är att denna nya klass leds av en trojka bestående av vänstern, kapitalet och den intellektuella eliten i landet, en mycket apart gruppsex, parter som tidigare inte kunde tala med varandra delar nu säng och taffel.
En demonstration av korruption och fascism i verkliga livet, mitt framför våra ögon, och vi både betalar och förnedras under resans gång.