onsdag 14 mars 2018

Är det dags för klimatskatt på hundens och kattens pruttande?

För att rädda Jorden från översvämningar och högre temperaturer har de politiskt korrekta klimatalarmisterna föreslagit en mängd förbud eller höga skatter för att ”styra utsläppen av koldioxid.” Hela tiden kommer nya förslag till förbud och höjda skatter. Nu föreslås klimatskatt på hundens och kattens pruttande!

Klimatalarmisterna anstränger sig att filtrera bort CO2 i tron att vi på så sätt kan kontrollera temperaturen. När man nu i ansträngningen för att kontrollera temperaturen även kan tänka sig att förbjuda husdjur, då har vi nått en gräns som är bortom mänskligt förnuft. Nej, det är nu dags för en politisk rannsakan. Är vi på rätt spår? Vi som har en annan insikt om verkligheten, kan bara skaka på våra huvuden.  Vad håller politiker och klimatalarmisterna på med? Spår de i kaffesump? Vinterns kalla väder och rekordmängder av snö har ställt IPCC datasimuleringar i en skamvrå! Alla tidigare har vi sett så mycket fel i deras prognoser!
Hur kan man tro att antropogen CO2 leder till, enligt media, störningar i den arktiska virveln (polar vortex)? Media vågar inte fråga sig vad det är som är orsaken till denna störning. Var hamnar vi då, om ingen, inte ens meteorologer eller klimatforskare, vågar hypotetiskt anta att det kan vara solens avtagande tillförsel av energi som är problemet till störningen i den arktiska virveln?

Då tar man till sådana infantila lösningar som exempelvis förbjudande av husdjur. Vad skall vi ytterligare härnäst förbjuda?
I en undersökning i Teknikens Värld jämför man en hunds utsläpp med en Toyota Land Cruiser och en katts utsläpp med VW Golf.
Två forskare har försökt ta reda på hur stor klimatpåverkan en hunds koldioxidutsläpp har. De tog reda på vad en hund äter och hur mycket mark det tar för att framställa maten. De kom fram till att en genomsnittlig hund äter cirka 90 gram kött och 156 gram spannmål i varje 300-gramsportion hundmat. Hundmatsproduktionen för en hund motsvarar varje år ett ”carbon footprint”, eller hur mycket växthusgaser något släpper ut, på 0,84 hektar.
Samtidigt jämförde forskarna denna siffra, med hur mycket energi deras Toyota Land Cruiser med en 4,6 liters V8 kräver för att köra 966 mil om året. Utslaget över en hel ”livstid” för bilen, behöver bilen 55,1 gigajoule energi årligen och då är även produktionen av bilen inräknad. Här slutade avtrycket på 0,41 hektar.
Hundens prutande är större än en Toyota Land Cruiser enligt forskarna.
Forskarna tittade också på kattens pruttande och enligt undersökningen har katten ett större avtryck i miljön än en Volkswagen Golf.

En fråga man kanske skulle ställa till MP om man kommer att få statligt bidrag för en liten miljöhund? MP och sossar här finns pengar att hämta, inför trängselskatt på hundar i storstäder!
Når forskarna påstår att hundar och katter är miljöfarliga, borde väl vem som helst inse att forskarna är "ute och cyklar"! I så fall kan man ju fundera varför inte allt liv på jorden dog ut redan på dinosauriernas tid!!! Tänk så mycket koldioxid och metangas dom måste ha sprutat ur sig!
2017 publicerades en vetenskaplig studie som visar att bara i USA bidrar hundar och katter med utsläpp motsvarande 64.000.000 ton koldioxid per år. Om vi skalar ner det efter invånarantal till Sveriges nivå motsvarar det 2.000.000 ton koldioxid per år från hundar och katter.


MP kan indirekt tagit livet av tusentals svenskar i sin iver att rädda värden undan klimathotet. Det skriver Björn O Gillberg i en debattartikel i DI.
Så har då Tysklands högsta förvaltningsdomstol slagit fast att tyska städer har rätt att besluta om lokala körförbud för dieselbilar.
I Sverige hakar miljöminister Karolina Skog ,MP på och säger i Dagens industri :
”I min värld är det självklart att barns rätt att andas ren luft väger tyngre än att få köra alla bilar på precis alla gator”. Lagstiftning modell Tyskland är enligt Karolina Skog att förvänta.
Nu är det faktiskt så att miljöminister Skog och hennes politiska kompisar, liksom tidigare borgerliga regeringar, under många år har upphöjt dieselbilar till miljöbilar. Detta på grund av deras lägre utsläpp av koldioxid jämfört med bensinbilar.
Att dieselbilar, jämfört med bensinbilar, däremot släpper ut väsentligt större mängder partiklar och kväveoxid har varit känt sedan många årtionden. För svenskt vidkommande har det inneburit tusentals för tidiga dödsfall i hjärt- och kärlsjukdomar och lungcancer.
Okunniga och ansvarslösa politiker styrda av diverse lobbyorganisationer har, oaktat kända hälsorisker med dieselbilar, lurat Sveriges bilister att satsa på dieselbilar. Samma sak gällde tidigare skattesubventionerade satsningar på etanolbilar, som inte säljs längre i Sverige, eftersom EU begränsar användningen av livsmedelsbaserad etanol.
När nu regeringen, med Miljöpartiet i spetsen, tänker stoppa dieselbilar i våra stadskärnor, bör man också hålla dieselbilsägarna skadeslösa. Lämpligen beslutar regeringen, att staten till dagens marknadspris köper in och skrotar alla dieselbilar. Om inte är det på sin plats att ägare av dieselbilar gemensamt i form av en grupptalan stämmer staten på inlösen av bilarna.

Här en liten upplysning och lektion för de klimatalarmister som läser detta inlägg.
Grunden är förståelse för kolets förekomst i atmosfären som koldioxid CO2 och i haven som karbonatjoner HCO3. Eftersom de skal bildande organismerna i havet bildar sitt skal genom att kombinera kalcium, som det finns gott om, med CO2 till CaCo3, som i sin tur är lättlösligt vid ökad halt av CO2 så är havet buffrat och tillförd koldioxid kommer inte att försuras så att det märks. Det skulle behövas mång hundra fallt mer CO2 för att göra skillnad. Sådana mängder kan inte människan tillföra, inte heller normala vulkaner. Den enda kända källa som skulle kunna tänkas göra det är ett totalutbrott i Yellowstone National Park.
En fiskeforskare sa till mig en gång, att nu har vi så fina datorer att vi snart inte behöver något fiskeforskningsfartyg. Vi kan simulera förekomsten av de olika fiskeförekomsterna i datorn. Foliehatten tror det är likadant med klimatforskare. Om kartan inte stämmer med terrängen, så är det kartan som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar