Domedagen
är nära, det är det budskap vi matas med nästan dagligen i SVT,
MSM, av politiker och av den störste av dem alla, klimatpastorn Johan
Rockström!
Vi kan inte spy ut mer koldioxid i Sverige anser de.
Omställningen måste göras nu och omedelbart, om vi skall rädda
planeten. Sverige skall gå före och visa vägen!
I
M och KD:s budget finns förslag om att flygskatten skall tas bort
och det har blivit ett ramaskri bland klimatförespråkarna. I
gårdagens Rapport släppte de fram en förvirrad kvinna som
predikade om, att vi måste sluta dricka kaffe, för det är inte bra
för miljön!
Sydsvenskan skriver idag att ”Världen på väg mot 3-grader varmare klimat!” I artikeln redovisas inte med ett ord, vad man stödjer sig på. Sanningen är att vi går in i en ny istid!
Sydsvenskan skriver idag att ”Världen på väg mot 3-grader varmare klimat!” I artikeln redovisas inte med ett ord, vad man stödjer sig på. Sanningen är att vi går in i en ny istid!
EU
hjälper också till, när de beslutade att en utsläppsminskningen
ska genomföras med hjälp av den s.k. energiomställningen där de
koldioxidproducerande energikällorna ska skrotas, till förmån för
dyra och opålitliga ”förnybara” energikällor.
Hyckleriet
och den totala okunskapen är i höjd med en satellit och det vi
bevittnar i klimatförhandlingarna i Katowice i Polen, är ett bra
bevis på detta. Det är inte seriösa vetenskapsmän som diskuterar
problemen, utan politiker som har noll koll, om vad det handlar om.
I Parisavtalet skulle de rika länderna betala in 100 miljarder för
att hjälpa U-länderna och hittills har det bara kommit in 8
miljarder. Sverige har som vanligt visat sig vara bäst i klassen! Betalt in sina miljarder! Säg vad man vill om Trump, USA har hoppat av cirkusen och Kina och Indien struntar också i vad som sägs, när de bygger tusentals kolkraftverk! Tala om hyckleri!
Omställningen
som EU och Sverige pratar om, innebär att man skövlar och
ödelägger tropisk
regnskog, inte minst i Sydostasien. Sedan 1990 har
Indonesien förlorat enormt stora arealer regnskog, att landet släpper nu ut mer CO2, än Tyskland, Frankrike, Sverige och
Storbritannien tillsammans. Det gör Indonesien till världens tredje
största producent av växthusgaser efter Kina och USA och det är
till stor del beroende på efterfrågan av palmolja.
Med
skövlingen av regnskogarna och att man ersätter detta med odling av
oljepalmer, innebär att man förstör habitat för orangutanger, ökar
mängden koldioxid i atmosfären och förstör livet för
ursprungsbefolkningar Palmoljan har inom miljökretsar blivit en
symbol för hur Västerlandets egoistiska masskonsumtion skördar liv
och lem i tredje världen.
Användningen av palmoljan i livsmedel och godis är omstridd. En del anser att den är farlig, medan certifierad palmolja inte anses vara farlig. Du hittar palmolja i glass, lösgodis, Aladdin, ja i princip i mängder av livsmedel och även i tvål.
Palmolja
ingår i den diesel som säljs i Sverige idag, alternativt andra
biodrivmedel. Orsaken är att vi ”måste öka andelen
biobränslen”, som inte ger upphov till några CO2 utsläpp, netto.
Fr. o. m. 1 juli skall andelen biobaserat i diesel vara minst 7 %, från
tidigare 5 % genom den s k reduktionsplikten.Andelen skall därefter öka, annars
får oljebolagen betala straffskatt. Att man skövlar regnskogar i
andra nationer, blundar man för, huvudsaken är att Sverige håller
”fanan högt!
Över
50% av den palmolja som används i Europa används till
biodiesel.
Enligt Cogan kommer palmoljediesel att fasas ut före 2030. Han förklarade: "Palmoljediesel för EU: s ekonomi har resulterat i att hundratusentals hektar torvmark och skog dräneras och bränns, sänder mer CO2 och metan till atmosfären, än om de okända drivrutinerna hade fastnat på vanlig diesel."
Etanol
var väl inte mycket bättre,
då det visade sig, att man eldade med kol i brännerierna i Brasilien
och skogsskövlingen var
enorma.
I
Sverige skulle
alla
köra på etanol och hela bilindustrin gick ”bananas.” MP
och C såg till att tusentals bensinstationer fick läggas ner på
landsbygden och de 4500 som var kvar, blev tvungna att installera E95
pumpar, för en kostnad av en halv miljon per station.
Överhuvudtaget har inte något miljöbränsle visat sig varit bra för miljön eller mänskligheten. Mänskligheten, tänker Foliehatten närmast på, att man gör bränsle av sånt man borde äta . Dessutom fick man mögel i tanken av miljöbränslen, om man kör väldigt lite på en tank och inte kör slut ordentligt. För diesel gäller, att man blandar in rapsolja. är inte bra för någon egentligen.
I valspurten kunde Annie Lööf strålande berätta, att flyget inom några år kommer att använda stora mängder av miljöbränsle. Det Lööf glömde tala om, att detta befinner sig på experimentstadiet och problemet är råvaran som inte finns i tillräcklig mängd – den svenska skogen!
Det har inget med partiklar och koldioxid att göra. Svenska politiker och MSM kan inte förlika sig med, att en privat bil tillåter vemsomhelst att obehindrat förflytta sig när-och vartsomhelst, utan att fråga om lov eller registreras. Därför är det meningslöst att diskutera miljöeffekterna av bilar i Sverige, eftersom utsläppen i Sverige är bara några promille av världens utsläpp. Det är bara ett sidospår som perfekt passar de svenska makthavarna, med alla skatter som de kan hitta på.
Överhuvudtaget har inte något miljöbränsle visat sig varit bra för miljön eller mänskligheten. Mänskligheten, tänker Foliehatten närmast på, att man gör bränsle av sånt man borde äta . Dessutom fick man mögel i tanken av miljöbränslen, om man kör väldigt lite på en tank och inte kör slut ordentligt. För diesel gäller, att man blandar in rapsolja. är inte bra för någon egentligen.
I valspurten kunde Annie Lööf strålande berätta, att flyget inom några år kommer att använda stora mängder av miljöbränsle. Det Lööf glömde tala om, att detta befinner sig på experimentstadiet och problemet är råvaran som inte finns i tillräcklig mängd – den svenska skogen!
Det har inget med partiklar och koldioxid att göra. Svenska politiker och MSM kan inte förlika sig med, att en privat bil tillåter vemsomhelst att obehindrat förflytta sig när-och vartsomhelst, utan att fråga om lov eller registreras. Därför är det meningslöst att diskutera miljöeffekterna av bilar i Sverige, eftersom utsläppen i Sverige är bara några promille av världens utsläpp. Det är bara ett sidospår som perfekt passar de svenska makthavarna, med alla skatter som de kan hitta på.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar