måndag 18 mars 2019

På banderoller i fredagens skolstrejk kunde vi läsa: nu dör människor på grund av klimatet!

I fredags genomförde en del skolelever en strejk för klimatet! På klimataktivisternas banderoller och plakat kunde vi läsa: ”nu dör människor på grund av klimatet! Tänk så rätt de fick. Jakten på miljömål kostar människoliv.

Med MP i regeringen kan man nog räkna med fler klimatsmarta lösningar som då leder till katastrofer. Bluffen om klimathotet måste hållas levande. Det finns inget som funkar så bra, när det gäller att motivera nya skatte/pris-höjningar. Som att tälja guld med kniv. De
röd-gröna kan med hjälp av de likasinnade inom gigantiska MSM pumpa ut nyspråk. "Klimatsmart" är ett exempel. Detta skall få folk att automatiskt tro, att de röd-grönas korkade, anti-vetenskapliga, klimat-tilltag är smarta.
Det var Einstein som har definierat vansinnet som att göra samma sak om och om igen och varje gång förvänta sig att det ska ge olika resultat.

Världen har drabbats av total hybris i klimathysterins tecken. En av dem, är den stora flygplanstillverkaren Boeing i Seattle,USA! För att vara klimathysterikerna till lags, har Boeing nyligen släppt en modell Boeing Max 8 som skulle vara mer bränslesnål och klimatsmart. För att nå detta mål, ändrade man designen på Boeing Max 8. Designen innebar försämrade flygegenskaperna som skulle kompenseras av MCAS – ett system som står ansvarigt för åtminstone en flygolycka i Malaysia och kanske även den i Etiopien för någon vecka sedan. MCAS står för ”Maneuvring Characteristics Augmentation System” och infördes av Boeing i hemlighet först på Max 8-planen. Utredningen av den första katastrofen med Boeing Max 8, Lion Air-olyckan, har visat att kraschen orsakades av ett trasigt MCAS-system.
Med den nya designen fick inte de stora motorerna plats under vingarna och man tvungen att ändra i flygplanets design och placera motorerna högre upp och mer framskjutet. Även de främre landningsställen fick förlängas.
Ändrad design resulterade i 14% lägre bränsleförbrukning och på köpet fick man sämre flygegenskaper och stabilitet. Vid start kunde det leda överstegring. För att kompensera detta, infördes MCAS som skulle fungera i bakgrunden oberoende av flygplanets autopilot. Systemet skulle sänka flygplanets nos automatiskt vid för brant vinkel. Det märkliga var, att piloterna aldrig ska behöva känna till om MCAS existens. MCAS nämndes inte i flygmanualen för Max 8 och inte heller visste piloterna, hur man kan stänga av systemet.

Det är inte bara designen man ger sig på, för klimat symboliska åtgärder. Snart ska det också experimenteras med bränslen för flyget. Det är inte bara att trampa på bromsen och stanna längs vägen, när haveriet är ett faktum. Klimatet legitimerar flygbolagen att spara in på saker och ting. Teoretisk skulle vi kunna spara in en höjning av den globala temperaturen per år med 0,0000078 grader Celsius, om vi förbjöd alla flygplan i värden i morgon. Med andra ord. Ett enda stor förbaskat hycklande larv.

I Sverige vill korrumperade Lövin gynna sina egna miljö muppar genom att kräva att flygplan tankas med "miljö vänligt" bränsle. Flyget står enbart för 2% av Sveriges utsläpp och resten av världen kommer ”skita i", vad Sverige håller på med.

Hur vet vi, att detta nya jetbränsle kommer att fungera, utan att orsaka motorhaveri? Bränslebesparing inom flyget har väl mest med just besparing att göra och inte så mycket med miljön. Kan man spara några procents bränsle handlar det om stora pengar. Det blir spännande, när man påtvingar ändringar av bränslet med diverse inblandningar. Då mixtrar man med saker som är noga intrimmade under decennier. Mer än ett plan, har trillat ner på grund av små avvikelser i bränslesystemet. Sedan finns en annan mycket viktig aspekt. Det är tänkt att det nya flygbränslet skall produceras av den svenska skogen. Redan idag har vi ett överuttag av skogen. Om råvaran skall vara den svenska skogen, kommer Sverige att kalhuggs, för att kunna förse flyget med råvara. Alternativet är import av palmolja. Prata om idioti!

Bidraget till koldioxid utsläpp från flyg är liten jämfört med Asiens enorma kolförbränning. Kina ensamt stor för 25% av världens utsläpp och det är större än vad EU:s och USA:s är tillsammans. Varför tumma på flygsäkerheten bara för en symbolisk effekt, då så många människor riskerar sina liv när de ska flyga. Detta är globalismen in action.

Klimathysterin har hittills inneburit det ena fiaskot efter det andra. MP och C införde en lag i Sverige, där man tvingade alla bensinmackar att installera E85-pumpar med etanol. 2000 mackar främst på landsbygden fick läggas ner, för de de hade inte råd med, att installera en pump för 500.000. De 2500 större mackarna, installerade E85 pampar till en totalkostnad av 12,5 miljarder. Häromdagen kunde Foliehatten konstatera, att flera mackar tagit bort E85 pumpar, eftersom ingen köper etanol. Det har visat sig att etanol drar 1,5 gånger mer än bensin. Med etanol fick man också motorer som krånglade och svamptillväxt i tanken! Flera kommuner satsade stort på etanoltillverkning som bara efter något år kraschade och flera kommuner i Norrland, har stora skulder efter denna satsning. De ångrar nog bittert att de lyssnade på Etanol-Jesus!

Det har tt fler personer av vindkraftverk än av kärnkraftsteknologin. Foliehatten undrar vad de två tyska vindkraftteknikerna tänkte, innan de blev tvungna att hoppa ned från ett vindkraftverk, på grund av hettan från en brand som brutit ut på vindkraftverket. Tyvärr, kan de inte berätta vad de tänkte. Vindsnurrorna som är tänkta att ersätta all kärnkraft kommer att bli så många, att vi inte kommer ha en enda fågel i Sverige/Europa, då det är fullt utbyggt och även insekter dödas i massor. Foliehatten hoppas att alla borde känna till vid det här laget, att förutsättningen för nästan all växtlighet är förekomsten av insekter, eftersom de pollinerar nästan all växtlighet!
Men med den nya miljö-religionen blir var och en lycklig på sitt sätt. Huggsexan är igång och därmed också positioneringen efter bästa plats och vinst. En del stjäl till och med bilder för att synas som en miljö-religiös anhängare. Commedia dell'arte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar