I
fredags genomförde en del skolelever en strejk för klimatet! På klimataktivisternas
banderoller och plakat kunde
vi läsa: ”nu
dör människor på grund av klimatet! Tänk
så rätt de fick. Jakten på miljömål kostar människoliv.
Med MP i regeringen kan man nog räkna med fler klimatsmarta lösningar som då leder till katastrofer. Bluffen om klimathotet måste hållas levande. Det finns inget som funkar så bra, när det gäller att motivera nya skatte/pris-höjningar. Som att tälja guld med kniv. De röd-gröna kan med hjälp av de likasinnade inom gigantiska MSM pumpa ut nyspråk. "Klimatsmart" är ett exempel. Detta skall få folk att automatiskt tro, att de röd-grönas korkade, anti-vetenskapliga, klimat-tilltag är smarta.
Med MP i regeringen kan man nog räkna med fler klimatsmarta lösningar som då leder till katastrofer. Bluffen om klimathotet måste hållas levande. Det finns inget som funkar så bra, när det gäller att motivera nya skatte/pris-höjningar. Som att tälja guld med kniv. De röd-gröna kan med hjälp av de likasinnade inom gigantiska MSM pumpa ut nyspråk. "Klimatsmart" är ett exempel. Detta skall få folk att automatiskt tro, att de röd-grönas korkade, anti-vetenskapliga, klimat-tilltag är smarta.
Det var Einstein
som har definierat vansinnet som att göra samma sak om och om igen
och varje gång förvänta sig att det ska ge olika resultat.
Världen
har drabbats av total hybris i klimathysterins tecken. En
av dem, är den stora flygplanstillverkaren Boeing i Seattle,USA!
För
att vara klimathysterikerna till lags, har Boeing nyligen släppt en
modell Boeing
Max 8 som skulle vara mer bränslesnål
och klimatsmart. För
att nå detta mål, ändrade man
designen på Boeing Max 8. Designen
innebar försämrade
flygegenskaperna som
skulle
kompenseras av MCAS – ett system som står ansvarigt för
åtminstone en flygolycka i
Malaysia och kanske även den i Etiopien för någon vecka sedan.
MCAS står för ”Maneuvring Characteristics Augmentation System”
och infördes av Boeing
i hemlighet först på Max 8-planen. Utredningen av den första
katastrofen med Boeing Max 8,
Lion
Air-olyckan, har
visat att
kraschen orsakades av ett trasigt MCAS-system.
Med
den nya designen fick inte de stora motorerna plats under vingarna
och man tvungen att ändra i flygplanets design och placera motorerna
högre upp och mer framskjutet. Även de främre landningsställen
fick förlängas.
Ändrad
design resulterade i 14% lägre bränsleförbrukning och på köpet
fick man sämre flygegenskaper och stabilitet. Vid start kunde det
leda överstegring. För att kompensera detta, infördes MCAS som
skulle fungera i bakgrunden oberoende av flygplanets autopilot.
Systemet skulle sänka flygplanets nos automatiskt vid för brant
vinkel. Det märkliga var, att piloterna aldrig ska behöva känna
till om MCAS existens. MCAS nämndes inte i flygmanualen för Max 8
och inte heller visste piloterna, hur man kan stänga av systemet.
Det
är inte bara designen man ger sig på, för klimat symboliska
åtgärder. Snart
ska det också
experimenteras
med bränslen för flyget. Det är inte bara att trampa på bromsen
och stanna längs vägen, när haveriet är ett faktum. Klimatet
legitimerar flygbolagen att spara in på saker och ting. Teoretisk
skulle vi kunna spara in en höjning av den globala temperaturen per
år med 0,0000078 grader Celsius, om vi förbjöd alla flygplan i
värden i morgon. Med andra ord. Ett enda stor
förbaskat hycklande larv.
I
Sverige vill korrumperade
Lövin gynna sina egna miljö muppar genom att kräva att flygplan
tankas med "miljö vänligt" bränsle. Flyget
står enbart för 2% av Sveriges utsläpp och resten av världen
kommer ”skita i", vad Sverige håller på med.
Hur vet vi, att detta nya jetbränsle kommer att fungera, utan att orsaka motorhaveri? Bränslebesparing inom flyget har väl mest med just besparing att göra och inte så mycket med miljön. Kan man spara några procents bränsle handlar det om stora pengar. Det blir spännande, när man påtvingar ändringar av bränslet med diverse inblandningar. Då mixtrar man med saker som är noga intrimmade under decennier. Mer än ett plan, har trillat ner på grund av små avvikelser i bränslesystemet. Sedan finns en annan mycket viktig aspekt. Det är tänkt att det nya flygbränslet skall produceras av den svenska skogen. Redan idag har vi ett överuttag av skogen. Om råvaran skall vara den svenska skogen, kommer Sverige att kalhuggs, för att kunna förse flyget med råvara. Alternativet är import av palmolja. Prata om idioti!
Bidraget
till koldioxid utsläpp från flyg är liten jämfört med Asiens
enorma kolförbränning. Kina
ensamt stor för 25% av världens utsläpp och det är större än
vad EU:s och USA:s är tillsammans. Varför
tumma på flygsäkerheten bara för en symbolisk effekt, då så
många människor riskerar sina liv när de ska flyga. Detta är
globalismen in action.
Klimathysterin
har
hittills inneburit
det ena fiaskot efter det andra. MP
och C införde en lag i Sverige, där man tvingade alla bensinmackar
att installera E85-pumpar med etanol. 2000 mackar främst på
landsbygden fick läggas ner, för de de hade inte råd med, att
installera en pump för 500.000. De 2500 större mackarna,
installerade E85 pampar till en totalkostnad av 12,5
miljarder. Häromdagen kunde Foliehatten konstatera, att flera mackar
tagit bort E85 pumpar, eftersom ingen köper etanol. Det har visat
sig att etanol drar 1,5 gånger mer än bensin. Med etanol fick man
också motorer som krånglade och svamptillväxt i tanken! Flera
kommuner satsade stort på etanoltillverkning som bara efter något
år kraschade och flera kommuner i Norrland, har stora skulder efter
denna satsning. De ångrar nog bittert att de lyssnade på
Etanol-Jesus!
Det
har dött
fler
personer
av
vindkraftverk än av kärnkraftsteknologin.
Foliehatten
undrar vad de två tyska vindkraftteknikerna tänkte, innan de blev
tvungna att hoppa ned från ett vindkraftverk, på grund av hettan
från en brand som brutit ut på vindkraftverket. Tyvärr, kan de
inte berätta vad de tänkte. Vindsnurrorna som är tänkta att
ersätta all kärnkraft kommer att bli så många, att vi inte kommer
ha en enda fågel i Sverige/Europa,
då det är fullt utbyggt och
även insekter dödas i massor. Foliehatten hoppas att alla borde
känna till vid det här laget, att förutsättningen för
nästan all växtlighet är förekomsten av insekter, eftersom de pollinerar
nästan all växtlighet!
Men
med den nya miljö-religionen blir var och en lycklig på sitt sätt.
Huggsexan är igång och därmed också positioneringen efter bästa
plats och vinst. En del stjäl till och med bilder för att synas som
en miljö-religiös anhängare. Commedia dell'arte
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar