När
Foliehatten slår på
TV
eller när han läser den tryckta tidningen ser han företag som
annonserar om hur klimatsmarta de är eller stödjer BLM. Företag ska
ägna sig åt att producera produkter och inte hålla på med
politisk aktivism och försöka fostra folket.
Foliehatten
har bojkottat varumärken pga deras aktivism och han tycker att fler
borde göra det. IKEA
är ett skräckexempel när man tittar i deras katalog. Minns ni när
IKEA
var
ett möbelföretag och inte ett propagandaorgan mot det
vita folket?
Att
stödja kontroversiella rörelser är nog egentligen inte särskilt
smart i längden, eftersom
dagens nyck är omodernt imorgon.
Ett
företag som nu stigit rejält i aktning i Foliehattens ögon är Red
Bull, fastän han uine smakat Red Bull. Den österrikiska energidrycksjätten har sparkat sina
toppchefer i Nordamerika. Detta efter att cheferna ägnat sig åt så
kallad politiskt korrekt verksamhet och stöttat Black lives
matter!
Red Bull säger även detta:
“Red
Bull rejects racism in any form and we do not condone language or
behavior that indicates otherwise,” a company spokeswoman said. “We
acknowledge we have work to do. We stand with the Black community and
we focus on action.”
Dotterbolagsledningar
som tar beslut som inte är förankrade uppåt som kan skada
varumärket ska naturligtvis få konsekvenser. I USA får man inte
heller ”en andra chans” på samma sätt som vi är vana med
här hemma, utan man
får
gå på dagen, om man inte levererar efter förväntan. I Danmark är det likadant!
Red
Bull har fattat galoppen. Deras uppgift är att tjäna pengar för
att göra aktieägarna nöjda. Det gör man med fördel genom att
producera varor som konsumenter vill köpa och genom att bygga ett
varumärke som attraherar dessa konsumenter. De
verkar ha några vettiga personer i ledande positioner som sätter
stopp för dessa galenskapen.
Åtskilliga
företag har fallit offer för "Get Woke, Go Broke"
Foliehatten
tänker på bland andra Gillette, Vattenfall,
Disney, SAS med flera. Dessa företag har förlorat stora belopp och
tappat mängder av kunder på grund av den bad will som skapas när
de ägnar sig åt politiskt godhetssignalerande eller överdrivet PK
agerande riktat mot en liten men högljudd grupp av vänsterdårar,
homos, feminister etc.
Åtskilliga
svenska företag(Sydsvenskan,
Bard
TV4)
har
aktivt sett
till
att
avskeda
medarbetare med värdekonservativa åsikter som de anser inte delar
företagets värdegrund. Dessa företag har också avskaffat att ha
julbord och
fester för personalen och skriver stolt på sina hemsidor, att de
skänker hela det beloppet till EXPO.Folk står i kö för få jobba
hos dem just därför eftersom en stor majoritet svenskar
sympatiserar med den rätta värdegrunden och vill se
värdekonservativa få smisk. Det går hem hos de unga och hos den
intellektuella medelklassen
av alla åldrar.
Frågan
är hur detta kommer påverka Red Bulls
framtid? Kommer
kunderna jubla eller rycka på axlarna och
hur kommer distributörer och andra aktörer att reagera? Kommer de
stora kedjorna att vägra befatta sig med Red Bull? Red
Bull
utmanar mäktiga krafter som säkert vill statuera exempel. Det är
detta alla företag är rädda för.
Företag
i USA satte upp en svart poster på Facebook i början på den här
nya amerikanska kulturrevolutionen, så att
det
skulle se
ut som de symboliserade
att de stödde BLM, vilket många andra företag gjorde samtidigt.
Ingen vill att George
Soros
stormtrupper ska demolera allt man har kämpat för i så många år.
Vi får hoppas att de
vinner det här och att det där var sparken mot dörren som får
hela det ruttna aktivism
bygget
att falla ihop.
Det är definitivt inte företagsekonomi som
driver Red
Bull
att sparka chefer som är PK. Tvärtom kan det leda till betydande
ekonomiska skador. De
gör det av moraliska skäl och för att vi måste säga stopp någon
gång för
vansinnet,
annars kommer det här att sluta riktigt illa.
👍👌
SvaraRadera