lördag 25 juli 2020

Det finns förtag som vågar stå upp mot politisk aktivism och avskeda chefer som är PK!

När Foliehatten slår TV eller när han läser den tryckta tidningen ser han företag som annonserar om hur klimatsmarta de är eller stödjer BLM. Företag ska ägna sig åt att producera produkter och inte hålla på med politisk aktivism och försöka fostra folket.
Foliehatten har bojkottat varumärken pga deras aktivism och han tycker att fler borde göra det. IKEA är ett skräckexempel när man tittar i deras katalog. Minns ni när IKEA var ett möbelföretag och inte ett propagandaorgan mot det vita folket?
Att stödja kontroversiella rörelser är nog egentligen inte särskilt smart i längden, eftersom dagens nyck är omodernt imorgon.

Ett företag som nu stigit rejält i aktning i Foliehattens ögon är Red Bull, fastän han uine smakat Red Bull. Den österrikiska energidrycksjätten har sparkat sina toppchefer i Nordamerika. Detta efter att cheferna ägnat sig åt så kallad politiskt korrekt verksamhet och stöttat Black lives matter!

Red Bull säger även detta:
“Red Bull rejects racism in any form and we do not condone language or behavior that indicates otherwise,” a company spokeswoman said. “We acknowledge we have work to do. We stand with the Black community and we focus on action.”

Dotterbolagsledningar som tar beslut som inte är förankrade uppåt som kan skada varumärket ska naturligtvis få konsekvenser. I USA får man inte heller ”en andra chans” på samma sätt som vi är vana med här hemma, utan man får gå på dagen, om man inte levererar efter förväntan. I Danmark är det likadant!

Red Bull har fattat galoppen. Deras uppgift är att tjäna pengar för att göra aktieägarna nöjda. Det gör man med fördel genom att producera varor som konsumenter vill köpa och genom att bygga ett varumärke som attraherar dessa konsumenter.
De verkar ha några vettiga personer i ledande positioner som sätter stopp för dessa galenskapen.
Åtskilliga företag har fallit offer för "Get Woke, Go Broke"
Foliehatten tänker på bland andra Gillette, Vattenfall, Disney, SAS med flera. Dessa företag har förlorat stora belopp och tappat mängder av kunder på grund av den bad will som skapas när de ägnar sig åt politiskt godhetssignalerande eller överdrivet PK agerande riktat mot en liten men högljudd grupp av vänsterdårar, homos, feminister etc.

Åtskilliga svenska företag(Sydsvenskan, Bard TV4) har aktivt sett till att avskeda medarbetare med värdekonservativa åsikter som de anser inte delar företagets värdegrund. Dessa företag har också avskaffat att ha julbord och fester för personalen och skriver stolt på sina hemsidor, att de skänker hela det beloppet till EXPO.Folk står i kö för få jobba hos dem just därför eftersom en stor majoritet svenskar sympatiserar med den rätta värdegrunden och vill se värdekonservativa få smisk. Det går hem hos de unga och hos den intellektuella medelklassen av alla åldrar.

F
rågan är hur detta kommer påverka Red Bulls framtid? Kommer kunderna jubla eller rycka på axlarna och hur kommer distributörer och andra aktörer att reagera? Kommer de stora kedjorna att vägra befatta sig med Red Bull? Red Bull utmanar mäktiga krafter som säkert vill statuera exempel. Det är detta alla företag är rädda för.

Företag i USA satte upp en svart poster på Facebook i början på den här nya amerikanska kulturrevolutionen, så att det skulle se ut som de symboliserade att de stödde BLM, vilket många andra företag gjorde samtidigt. Ingen vill att George Soros stormtrupper ska demolera allt man har kämpat för i så många år. Vi får hoppas att de vinner det här och att det där var sparken mot dörren som får hela det ruttna aktivism bygget att falla ihop.

Det är definitivt inte företagsekonomi som driver
Red Bull att sparka chefer som är PK. Tvärtom kan det leda till betydande ekonomiska skador. De gör det av moraliska skäl och för att vi måste säga stopp någon gång för vansinnet, annars kommer det här att sluta riktigt illa.

1 kommentar: