torsdag 7 januari 2021

Arlanda flygplats har blivit ett nav för personer med falska id!

 Ett 20-tal personer har gripits på Arlanda flygplats under november och december misstänkta för att ha försökt resa till Storbritannien med falska eller ogiltiga pass. Det är en ökning av den typen av ärenden, och det knyts samman med Brexit.

Det handlar om personer från länder utanför EU som misstänks ha försökt ta sig till Storbritannien innan Brexit den 31 december. Flera av dem har uppgett vid förhör att de ämnade söka arbete i Storbritannien innan villkoren för att leva och bo där förändras.

De sista dagarna i december har elva personer gripit för missbruk av urkund eller brukande av falsk urkund på Arlanda. Vid ankomsten har de visat sina äkta pass samt biljetter för vidare resa till Istanbul.
Efter gränskontrollen har de dock bytt kö till flighter till London eller Manchester, till vilka de också haft biljetter och där försökt ta sig igenom med hjälp av falska eller ogiltiga pass.

Daniel Ivansson, gruppchef på lokalpolisområde Arlanda: "Eftersom vi känner till det här tillvägagångssättet och nu inför Brexit har vi varit extra uppmärksamma vid flighter till Storbritannien."

En somalier som använt Arlanda är ganska intressant att titta närmare på och det är helt otroligt att en somalier som kommer till Arlanda med falska papper, från att ha varit fängslade i Grekland, via Italien, tar sig till Sverige och av polisen får frågan om de vill söka asyl i Sverige!

I en dom från Attunda TR B 12761-20 kan vi läsa:
Man född 971010 (ej styrkt)
Adress okänd. Medborgare i Okänt Land. Tolkbehov Somaliska.
Brott som den tilltalade döms för: Brukande av falsk urkund, 2020-11-30
Påföljd m.m. Villkorlig dom.

Hämtat från förhörsprotokollet:Den misstänkte kom i sällskap med en kvinna som hade ett svenskt pass. Kvinnans födelsenummer är 870409-4203. Kvinnan visade upp sitt svenska pass och visade upp ett belgiskt identitetskort.

Delges misstanken om brottet, Brukande av falsk urkund, genom uppvisande av helförfalskat Belgiskt Id-kort för gränskontrolltjänsteman i syfte att resa till Dublin, 2020-11-30, kl. 11:15.
Efter att ha funderat en stund ändrar sig Abdisalam
Det här kortet fungerar inte! Det är fejk! Det är falskt! Jag erkänner brottet!
Hur och när har du fått id-kortet?
Det är någon som jag har köpt av, jag har betalat pengar.
Hur mycket har du betalat?
6000 USD, det var någon somalier jag köpte av. Vi kom tillsammans till Göteborg, han bokade min biljett och sedan försvann han och jag har inte hört något mer sedan.
Vart någonstans och köpte du kortet? I Grekland.
Hur reste du till Sverige? Jag var i fängelse i Grekland. Jag kom till Grekland 28/9. Sen till Italien sen till Sverige. Nu ville jag lämna Sverige.
På grund av att Okänd med uppgivet namn Abdisalam Abdulahu Mohamud varit frihetsberövad ska den villkorliga domen inte förenas med böter. Söker du asyl i Sverige?
- Om man får det. Jag söker asyl.
I samband med samtal, för information om vidare process, att Abdisalam nu är anhållen och kommer att transporteras till häktet, söker Abdisalam asyl.
Jag har sökt asyl och jag har kommit hit för att söka asyl.
Du sa tidigare att din plan var att söka asyl i Irland?
Jag hade ingen aning om att jag kunde söka asyl här, jag har bara blivit vägledd och skulle åka till Dublin. Jag riskerade mitt eget liv. Jag är helt chockad. Jag hade bara hört talas om ett land som heter Sverige, visste inte att man kunde söka asyl här.”

Han trodde säkert inte att han kunde söka asyl efter blivit påkommen med att begå brott. När han fick reda på att pappa Sverige ändå tycker det är okej, så söker han asyl.

Somaliern det handlar om är typiskt en sådan person som borde ha tvingats lämna landet med vändande plan. Han förstör för de flyktingar som kommer hit av riktiga skyddsskäl. Transportör ansvaret pekar ut vem som skall lösa problemet. Flygbolaget han kom med skall återbörda somaliern till den ursprungliga påstigningsplatsen. Alternativt till Grekland i enlighet med Dublinförordningen.

Ger Sverige verkligen asyl till somalier fortfarande? På vilka grunder?
Stefan Löfvén är statsminister. Behövs inga specifika grunder. Bevisbördan ligger på Migrationsverket om somaliern påstår att det är risk för hans liv. Det finns gott om kryphål där man från expertis kan lära sig säga rätt saker som till sist kommer sluta i asyl och PUT. Han kommer få stanna, begå brott och du kommer få betala för både hans kriminalitet och försörjning.

Många känner till att både somalier och hazarer reser tillbaka för att hälsa på vänner och släktingar. Afghanen som knivhögg polisen i Björn trädgård på Söder hade rest fram och tillbaka till Iran. Även Fatemeh Khavari (taleskvinnan för ensamkommande) har också rest tillbaka ett par gånger. Hon "tappade" även sitt pass på en av resorna.

Sverige har givit asyl till hundratusentals utan identiteter, man har givit nya identiteter och svenska pass till diverse kriminella och terrorister, majoriteten av invandrarna heter inte ens det de använder som namn i Sverige, detta är ett djupgående systemfel.

Hade andra länder hängt med lite så hade du inte kommit in i andra länder med ett svenskt pass pga. detta systemfel. Personer bara ploppar in på Arlanda och får sedan asyl och en ny identitet. Många människor har mördats av terrorister med svenska pass.

Foliehatten tycker det är vansinne att behålla asylrätten och att man inte gör hårdare asylprövningar. Det är inte humant att locka fattiga människor in i asyllotteriet. Man uppmuntrar dem att spendera sina slantar, kanske t o m skuldsätta sig och att riskera livet i små gummibåtar för att sedan få genomgå en asylutredning och kanske få stanna.


Avskaffa rätten att söka asyl på plats i mottagarlandet! Allt annat är destruktivt.
Australien fattade detta för många år sedan och avskaffade helt incitamenten att ta sig in i landet illegalt. Slutresultatet blev att ingen längre dör på havet i små båtar. Man tar fortfarande emot många flyktingar, men då enbart kvotflyktingar. Man tar emot betydligt fler flyktingar per capita än vad många europeiska länder gör genom asylrätten.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar