måndag 8 juni 2020

Sverige fick en försmak av kravaller och plundring i helgen!

Alla inklusive Foliehatten har säkert märkt, att Sverige ännu inte är lika långt gånget i vansinne som USA är. Kravallerna och plundringarna i Göteborg, gav en försmak vad som kan hända, om det spårar ur totalt. Foliehatten tycker synd om den familj som höll på att flytta in i en lägenhet i centrala Göteborg, när den afrikanska mobben kom och plundrade och förstörde flyttlasset.
I USA bönade läkare och sjuksköterskor amerikaner att protestera för att rasism, är ett mycket farligare virus än Corona, medan i Sverige har sjuksköterskor och läkare fördömt demonstrationerna.

I USA hyllar i stort sett alla etablerade media protesterna, de argumenterar till och med för att kravaller är nödvändigt för att stoppa rasismen. I Sverige är det en omöjlighet för vänstern att argumentera för att stoppa svensk rasism, efter kravallerna/plundring i Göteborg. I USA börjar hela vänstern(dems) nu argumentera för att polisen måste avskaffas på grund av polisens rasism, medan ingen förutom anarkister och svarta invandrare skulle argumentera för det i Sverige.

Det är positivt, men det farliga är, att idéer från USA tar ett tag innan de helt kommer över till Sverige
som innebär att inom några år, kommer det troligtvis även bli legitimt även i Sverige att argumentera för att fredliga protester inte är tillräckligt, för att motverka svensk rasism. En rasism som vänstern och invandrare har skapt. I en utfrågning i riksdagen om den omvända rasismen mot svenskarna, ville inte Damberg svara på frågan, vad regeringen skall göra, för att stävja den rasism som svenskarna utsätts av invandrarna. Ungdomsrånen är så råa och förnedrande och inte sällan läggs de ut på nätet. Foliehatten tolkar det som om att sossarna accepterar denna rasism mot svenskarna.

Inom några år kommer även den etablerade vänstern i Sverige argumentera för att svenska polisens förtryck måste avslutas genom att brutalt skära ned på polisens resurser och även många krav på att helt avskaffa svensk polis. I USA höjs kraven på att ta bort statyer på alla historiska figurer som kan misstänkas hyst rasistiska åsikter, medan detta är en icke fråga just nu i Sverige. I USA är det nu legitimt för svarta att be alla vita gå ned på knä framför dem och be om ursäkt för sitt vita privilegium, medan ingen ännu argumenterar för att etniska svenskar ska ned på knä framför invandrarna och be om ursäkt. I Sverige blev det en massiv debatt över att en svensk polis gick ned på knä framför demonstranter, men i USA har hundratals om inte tusentals poliser filmats när de går ned på knä framför demonstranter utan större debatt.

Därför är det viktigt att följa amerikansk debatt kring alla dessa frågor, för vad amerikansk vänster anser idag kommer vara den svenska vänsterns politik inom 5-10 år. Så fort går vänsterns idéimporter av alla usla idéer som kommer från amerikanska universitet. De svenska universiteten börjar mer och mer likna de amerikanska universiteten i frågor om ras, identitetspolitik och genus. Vilket innebär att kommande generationens vänster i Sverige kommer ha samma åsikter som vänstern i USA har idag kring dessa frågor.

2 kommentarer:

  1. För att stävja detta måste man eleminera de som driver detta. Det är särskilda personer där många dessutom har fått särskild utbildning av BLM på deras träningsläger.

    Det är inte särskilt svårt att urskilja vilka det är i en demonstration. Det skulle även till och med svenska SÄPO klara av. Att i kocentrerade attacker isolera dessa och fängsla dom kan inte vara förenat med några större svårigheter.

    Det är ju massan som betyder att det blir upplopp och förstörelse. Och folk är i regel lättledda om de har något att samlas kring, såsom rasismen. Och det fungerar även om rasismen inte existerar över huvud taget. Men det skulle inte ske om det inte fanns eldsjälar som ledde och hela tiden drev på.

    Man har svårt att förstå varför inte SÄPO eller för den delen den vanliga polisen gör något i den stilen för att få slut på terrorn.

    Men tänker man efter så kan man kanske härleda denna ovilja till andra bevekelsegrunder och politiska påtryckningar. De knaske inte får, helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. HERPES är en allvarlig och återkommande sjukdom som inte kan botas genom läkemedel eller injektioner av de amerikanska läkarna men det bästa sättet att ta itu med Herpes är genom att ta naturliga örter medicin för det, jag har läst om DR JAMES den stora herbalistläkaren som botade mig från herpes med hans kraftfulla örtmedicin. Jag kontaktade honom för att veta hur han kan hjälpa mig och han sa att jag aldrig skulle oroa mig för att han skulle hjälpa mig med de naturliga örterna! Efter två dagar efter att ha kontaktat honom berättade han att botemålet var klart och han skickade det till mig via UPS SPEED POST och det kom till mig efter 3 dagar! Jag använde medicinen som han instruerade mig (MÖRNING och kväll) och jag blev botad! Det är verkligen som en dröm men jag är så glad! för människor som lider av herpes och andra sjukdomar bör kontakta honom för sin örtmedicin eftersom jag är ett levande vittnesmål och jag botades av herpes och hans medicin är legitim. Jag skickade honom vad han begärde och han skickade mig sin medicin som jag tog i tre goda veckor och idag är jag här ute med negativt resultat. när jag gick på testet var jag så glad efter att ha gått igenom hans medicinering. du kan nå honom via VIA E-post drjamesherbalmix@gmail.com eller whatsappnummer: +2348152855846

    SvaraRadera